Hoop dat iemand er iets over kan vertellen.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ik denk persoonlijk eigenlijk meteen aan stalbenen ja, maar toen haar eigenaresse begon over verminderde hartfunctie dacht ik van ja, dat zou ook kunnen. Je weet het gewoon niet.. Ik ga nog eens op internet zoeken of ik nog wat meer kan vinden, kon gister eigenlijk alleen wat vinden over stalbenen en idd blessures, vandaar de vraag hier. Maar ik zal nog eens googelen op andere woorden.
Maar ik las dat een paard met emfyseem wél in beweging gehouden moet worden, om alles wel draaiende te houden. Maar zware arbeid mag niet meer. Ze is er niet voor behandeld. Ze kon behandeld worden, maar én dat was erg duur, én de DA wist niet of ze daar gelukkig van zou worden, en vond dat ze beter gewoon naar buiten kon. Dus toen hadden we zoiets van, dan lekker veel naar buiten en een buitenbox.
Maar zelfs onder een deken staat ze nog te rillen daar. Dat doe ik dr gewoon niet aan. Die wind kan zo sterk zijn op dat land dat ze gewoon omver geblazen word. En dat is geen grapje.
's Nachts kan ze naar buiten, maar dan staat ze helemaal alleen, alle andere paarden gaan naar binnen 's nachts. Weet dat ze dat helemáál niks vind. Als ze alleen staat staat ze maar wat, en heeft ze ook geen zin om te eten. 't Is niet ideaal deze stal, maar dat is het bijna nergens hier in de buurt. Ja, onze oude stal was redelijk ideaal, maar daar konden we niet blijven. Nogmaals verhuizen doen we niet gezien haar leeftijd en de stress die de laatste keer al met zich meebracht. Arabesk schreef:@ ellepel, het is beter om de óórzaak aan te pakken van het hoesten en de dikke benen, ipv poeders en pillen te gaan geven.
We doen wat we kunnen voor haar, maar ergens houd het op. Hooi krijgt ze 's nachts gewoon op stal. Ik weet dat jij graag elk paard dag en nacht in een weiland ziet etc. Dat weet ik heel goed.
En believe it or not, dat zou ik ook graag zien. Maar als een paard ouder word en niet meer zo'n sterk lijf heeft om zichzelf warm te houden (en zo'n paard zou in de natuur dood gaan), en niet zonder andere paarden in de buurt kan, dan zal er toch een andere oplossing gevonden moeten worden binnen de mogelijkheden.
Coentjuh schreef:Coen lijkt laatste tijd ook erg dikke benen te hebben. Zijn vacht is overal errug dik, dus misschien dat het dat is wat dit beeld geeft? Hij krijgt genoeg beweging, elke dag uit zijn stal en als het geen 'regen/wind/storm' weer is, staat ie de hele dag buiten. Daarnaast rijd ik hem 4/5 x per week dus daar moet het ook niet aan liggen?
Hij krijgt het wel altijd als ie een dikke vacht krijgt, dus ik denk dat het gewoon 'verbeelding' is..
Juul schreef:Maar elk paard kan in Nederland sowieso niet dag en nacht op het land, aangezien er te weinig weide is in dit land.