Natuurlijk bekappen in combinatie met hoefkatrolontsteking

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gini

Re: Natuurlijk bekappen in combinatie met hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:12

Als ze iedere dag kreupelt door de HKO en ook pijnstillers dat niet meer kunnen verhullen, dan is natuurlijk bekappen ook al lang geen oplossing meer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:54

Het eerste wat je moet doen is er even echte vakmensen die hands on ervaring hebben met HKO paarden erbij halen. En vragen dat ze duidelijk advies geven.

Een afgeschreven paard kan, alleen al als ik erover nadenk, 5 betekenissen hebben:
- op hoog niveau de springsport in kan niet meer
- dressuurmatig aan de slag kan perfect en hier en daar wat wedstrijden zijn heus nog wel een optie
- mmmm, eerder wat recreatief en best niet té veel in de piste. Doe maar korte, vlakke bosritjes
- daar moet je niet op willen rijden, grasmaaier zal het zijn
- dit paard is helemaal niet goed en moet je laten inslapen

Vraag dus duidelijkheid aan de DA: wat is de diagnose, wat zijn de consequenties, wat zijn de mogelijke behandelingen. Laat zeker opnieuw foto's maken (ik zou opteren voor een kliniek, is toch altijd net iets kwalitatiever dan een mobiel röntgenapparaat)

Wees net zo kritisch als je een hoefsmid kiest. Waarom heeft het speciaal beslag niet geholpen? Was het bv. een hoefsmid die nog niet veel ervaring met HKO heeft en er dus maar snel een ijzer met balkje onder klopt omdat hij dat in de opleiding geleerd heeft.

Net zo als je voor een natuurlijk bekapper zou gaan. Geloof niet enkel in praatjes dat 'elk paard met HKO goed te krijgen is' en dat 'natuurlijk bekappen the only way to go is'. Ga voor een natuurlijke bekapper die in de praktijk bewijs geleverd heeft: dit paard had HKO en liep kreupel, ik heb het natuurlijk bekapt en nu loopt dit paard niet meer kreupel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie