Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Saaams schreef:Was de spat al gediagnostiseerd? Of is dat nu gedaan op basis van het onderzoek? Spat zie je namelijk alleen op rontgen.
Inspuiten van beide spronggewrichten en een goede osteopaat. Bewegen met mate, goede bodem, zo min mogelijk scherpe bochten.
Saaams schreef:Maar je geeft nu aan dat hij kreupel/onregelmatig is door lichamelijk ongemak. Dan zou ik juist niet veel bewegen. In belang van het dier.
Inspuiten had hier bij een paard van stalgenoot zeer goede resultaten. Maar deze zat echt in de beginfase.
Perryx schreef:Saaams schreef:Maar je geeft nu aan dat hij kreupel/onregelmatig is door lichamelijk ongemak. Dan zou ik juist niet veel bewegen. In belang van het dier.
Inspuiten had hier bij een paard van stalgenoot zeer goede resultaten. Maar deze zat echt in de beginfase.
Sorry maar dat staat nergens hij loopt absoluut niet onregelmatig of kreupel! Hij probeert het ene been alleen iets te ontlasten waardoor hij een andere houding aan neemt.
Quebelle schreef:Werkt tijdelijk, en de resistentie bouwt ook iedere keer op. Verder was mijn DA absoluut geen fan om een dier op (zware) medicatie te zetten om te kunnen blijven rijden/belasten. Altans mijn DA.
Maar ik had ook een hele goede orthopedische hoefsmid die internationaal endurance bekapt. Hij kon de stand van mijn paard zijn voeten zo goed corrigeren dat hij nog nooit zo vloeiend liep mét ocd/spat als zonderVerder gaf ik glucosamine met msm en duivelskruid afgewisseld met kurkuma.