Pony valt om tijdens hoeven uitkrabben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YoeriTinker

Berichten: 257
Geregistreerd: 02-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 22:35

amoj schreef:
Geeft hij zijn voeten wel makkelijk aan of dat ook niet?


Niet heel makkelijk, maar het is opzich ook geen grote strijd

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Pony valt om tijdens hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:47

Ik ben dan net als wat iemand hier boeven schreef benieuwd hoe het bij de smid gaat lukt het wel om hem te bekappen?

YoeriTinker

Berichten: 257
Geregistreerd: 02-05-13

Re: Pony valt om tijdens hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 23:07

Ik heb hem bij mij thuis nog niet bij de smid gehad dus dat weet ik niet, maar die komt binnenkort dus ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:00

mijn pony deed dat eerst ook, toen liet ik haar tegen een muur staan. na een paar keer lukte het wel om evenwicht te houden

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:16

YoeriTinker schreef:
Ik heb hem bij mij thuis nog niet bij de smid gehad dus dat weet ik niet, maar die komt binnenkort dus ben benieuwd...

Het lijkt me stug dat het dier in die vier jaar nooit behandeld is door de smid, dus ik heb het vermoeden dat dit beestje best zijn voetjes op kan tillen.

YoeriTinker

Berichten: 257
Geregistreerd: 02-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 21:52

GDG schreef:
YoeriTinker schreef:
Ik heb hem bij mij thuis nog niet bij de smid gehad dus dat weet ik niet, maar die komt binnenkort dus ben benieuwd...

Het lijkt me stug dat het dier in die vier jaar nooit behandeld is door de smid, dus ik heb het vermoeden dat dit beestje best zijn voetjes op kan tillen.


Ik weet helemaal niks over zijn tijd bij zijn vorige eigenaren. Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen dat ze niet al te veel aandacht hebben geschonken aan zijn hoeven...

kevinclp
Berichten: 85
Geregistreerd: 23-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:25

Je kan voor ondersteuning zoeken. Een muur bijvoorbeeld.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Pony valt om tijdens hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:42

En in kleine stapjes werken/beginnen. Hier een nu 4jarige merrie een paar maanden in handen. Had tot okt nog nooit hoeven op hoeven tillen of een smid gezien. Eerst gewoon het belonen van uberhaupt op je vraag het voetje optillen en neerzetten. Niet meteen vast pakken. Dan een klein stapje verder, optillen even paar sec vasthouden en weer los. Dan steeds het vasthouden wat langer doen. Dan kan je ook tussendoor al eens stukje uitkrabben, voet weer neer laten zetten (voor ze wiebelig worden/omvallen), en weer opnieuw vragen en verder krabben. Tot je uiteindelijk gewoon kan uitkrabben zonder problemen. Werkte hier heel goed, al merkte ik wel toen we laatst wat minder hadden gedaan dat het nu wel weer even herhaald moet worden. Ze vindt het nog lastig.
Maar Op deze manier krijgen ze vertrouwen dat ze altijd hun voet terug krijgen en niet om hoeven te vallen. Vergeet niet dat een paard een vluchtdier is, en op 3 benen kun je niet vluchten dus sommigen worden daar heel angstig van. Het steun geven vanaf andere kant via persoon of muur kan ook absoluut helpen.
Hebben we hier ook recent gebruikt toen ze voor het eerst in haar leven bekapt is.