nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:59

Rachel_x schreef:
Oh bedankt allemaal! Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga me eens verdiepen in jullie termen en adviezen *D

Wat raden jullie voor dit moment aan qua hoefschoenen? Eerst laten bijgroeien en bekappen of kan ik wel uitgaan van de maten hoe ze nu zijn?

Ik zou ze laten bekappen & dan opmeten.

keona

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:33

Ik zou ze nu ook bekappen de teen hoeft niks af,mar wel vanaf de kwartieren naar de verzen mag die rand er wel af en dan opmeten.en dan iets ruimer pakken.en zelf lekker bij vijlen

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:46

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag mijn gloves back country geprobeerd achter. De maat was goed 130-130. Maar vond ze achter iets te hoog in de kootholte zitten.
Wat raden jullie aan bij deze hoeven. Wel of geen schoenen en welke dan evt?

Edit: hij loopt alleen gevoelig op (grint)steentjes..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:25

kan je niet de gewone gloves achter nemen?

Die zitten anders en drukken niet in de kootholtes.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:06

Gloves wil ik nooit meer. Vond die schoenen dood eng. Had een paar keer gehad dat de schoen uitging maar dat de gaither vast bleef zitten waardoor we bijna onderuit lagen..

Vinden jullie de hoeven achter kort?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:08

Renegades

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:11

Horsesandme schreef:
Gloves wil ik nooit meer. Vond die schoenen dood eng. Had een paar keer gehad dat de schoen uitging maar dat de gaither vast bleef zitten waardoor we bijna onderuit lagen..

Vinden jullie de hoeven achter kort?

Kort nee, ik vind erg lastig om te zien. Maar lijkt alsof je paard wat hoge hielen heeft.
Maar moeilijk te beoordelen wat donkere foto. Zou je is een foto kunnen maken van achter de hielen en dan vlak naar benenden ? (ohh wat kan ik goed uitleggen *not*)
Hierdoor zal het lastiger worden goede schoenen te vinden.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:19

Haha nee snap niet helemaal wat je bedoeld.
Heb wel nog een foto van de voorkant van de hoef.
Maar dan ook een aan de achterkant als hij staat bedoel je? :P

Het lucht me wel al op dat jij zegt dat ze niet te kort zijn.
2 stalgenootjes hadden gezegd dat ze zijn achter hoeven te kort vonden. Dus dan ga ik gelijk twijfelen.
Maar mijn hoefsmid heeft ook nooit iets gezegd over dat ze te kort zijn.
Alleen als hij in een steentje staat op het asfalt of op een grindpad doet 't hem echt zeer.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:37

nee, zijn niet kort hoor. Gevoelig kan natuurlijk altijd, als je gloves niks vindt dan is renegade een goede optie, misschien scootboot.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:59

Horsesandme schreef:
Haha nee snap niet helemaal wat je bedoeld.
Heb wel nog een foto van de voorkant van de hoef.
Maar dan ook een aan de achterkant als hij staat bedoel je? :P

Het lucht me wel al op dat jij zegt dat ze niet te kort zijn.
2 stalgenootjes hadden gezegd dat ze zijn achter hoeven te kort vonden. Dus dan ga ik gelijk twijfelen.
Maar mijn hoefsmid heeft ook nooit iets gezegd over dat ze te kort zijn.
Alleen als hij in een steentje staat op het asfalt of op een grindpad doet 't hem echt zeer.

Als je de hoef optilt en dan van achteren een foto maken.
(ga even een soortgelijke foto zoeken)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:01

Afbeelding

Zoals op de onderste foto's

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:44

Heeft iemand ervaring met hoefschoenen bij een strijkende pony? Mijn pony strijkt op een manier waar haar hoef haar andere hoef raakt. Heb nu achter Equine Fusions All Terrain, maar het klitteband wordt door haar losgeveegd bij deze schoenen en doordat ze deze raakt draaien ze ook iets, verder schept ze veel zand (maar dat is niet mn grootste bezwaar). Wil graag uitkijken naar een ander model voor in de toekomst. Voor heeft ze dezelfde schoenen, en die blijven zitten als een huis!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:55

je kunt brede leukoplast om de klittenband doen. dan blijft die dicht zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:26

Die van mij strijkt achter ook en hierdoor krijgt ze wondjes van de schroefjes in de Gloves van de Easyboots . Áls ik dus achter schoenen aan moet dan ook meteen harde peesbeschermers er bij.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:30

DubbelDun schreef:
Die van mij strijkt achter ook en hierdoor krijgt ze wondjes van de schroefjes in de Gloves van de Easyboots . Áls ik dus achter schoenen aan moet dan ook meteen harde peesbeschermers er bij.

Je, die hebben bij mij geen zin. ze raakt namelijk hoef/hoef, dus de schoen heeft een beschadiging maar haar been blijft gelukkig heel.
Ga de volgende keer aan de bekapper vragen of ze er wat aan kan doen. De schoenen blijf ik dan wel vastplakken als ik ze nodig heb.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:03

Horsesandme schreef:
Gloves wil ik nooit meer. Vond die schoenen dood eng. Had een paar keer gehad dat de schoen uitging maar dat de gaither vast bleef zitten waardoor we bijna onderuit lagen.

Ja dat is niet handig, maar weet je zeker dat je de goede maat had? Glove moet echt goed vastklikken en dan zitten ze is mijn ervaring als een huis. Na afloop van een rit heb ik altijd moeite om ze uit te krijgen ;)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:19

Isapaardje schreef:
Horsesandme schreef:
Gloves wil ik nooit meer. Vond die schoenen dood eng. Had een paar keer gehad dat de schoen uitging maar dat de gaither vast bleef zitten waardoor we bijna onderuit lagen.

Ja dat is niet handig, maar weet je zeker dat je de goede maat had? Glove moet echt goed vastklikken en dan zitten ze is mijn ervaring als een huis. Na afloop van een rit heb ik altijd moeite om ze uit te krijgen ;)

Ja dat weet ik zeker. Ook nog een maat kleiner gepast maar die ging met geen mogelijkheid aan. De maat die ik had ging precies om zijn hoef.
Enge schoenen haha. Wil het graag veilig houden. Als ze dan een keer uitvallen doordat ze vast zuigen in de blub ofzo wil ik dat ze gelijk helemaal uit zijn en niet dat er nog enge dingen ergens om zijn been vast zitten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:13

Ik heb het ook wel eens gehad, maar dan deed ik er zo'n stripje aan de voorkant op. Meestal na een bekapbeurt paste ze dan in een maatje kleiner :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:11

Ik heb het liefst dat ze gewoon aanblijven. Duur grapje als je er eentje verliest en soms ook enorme zoektocht :)
Heb het eens gehad na een menrit (met pony van een ander ook nog); 1 schoen kwijt. Niet gehoord tijdens het rijden; dus dan ga je terug. Heel de route terug kunnen fietsen om vervolgens bij de pensionstal aan te komen en daar de hoefschoen op het hek te zien staan. Andere pensiongast had hem gevonden en wist wiens schoen dat was en had hem meegenomen. Heel lief, maar ik was kapot, want we hadden een behoorlijke tocht gereden toen ;)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:18

Iemand ervaring met scootboots? Ik heb gelezen dat ze groot uitvallen, klopt dat? Hebben jullie daarom voor een maat kleiner gekozen?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:36

Scootboots vallen inderdaad groot, ik heb ook maat kleiner dan volgens de maattabel voor mij eigen paard. Welke maat heb je nodig? Ik heb hier nog wat testschoenen die ik wil verkopen.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:51

Delphi2 schreef:
Scootboots vallen inderdaad groot, ik heb ook maat kleiner dan volgens de maattabel voor mij eigen paard. Welke maat heb je nodig? Ik heb hier nog wat testschoenen die ik wil verkopen.

Volgens mij heb ik maat 5 nodig als ik naar de tabellen kijk. 13 cm breed en 13,4 lang (mag nog iets speling in zitten in de lengte, want de voorkant van dr hoef is wat afgesleten)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:10

ik zal even meten, ik denk dat je maat 4 moet hebben.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:12

Isapaardje schreef:
Ik heb het liefst dat ze gewoon aanblijven. Duur grapje als je er eentje verliest en soms ook enorme zoektocht :)
Heb het eens gehad na een menrit (met pony van een ander ook nog); 1 schoen kwijt. Niet gehoord tijdens het rijden; dus dan ga je terug. Heel de route terug kunnen fietsen om vervolgens bij de pensionstal aan te komen en daar de hoefschoen op het hek te zien staan. Andere pensiongast had hem gevonden en wist wiens schoen dat was en had hem meegenomen. Heel lief, maar ik was kapot, want we hadden een behoorlijke tocht gereden toen ;)

Haha dat heb ik met mijn verzorgpaard eens gehad inderdaad. Deed samen met een vriendin een rengalopje. Tot mijn vriendin achter me ineens iets zwarts door de lucht zag vliegen. Paar keer heen en weer gereden maar niks gevonden hahaha.
Voor mijn eigen paard heb ik nu de back country die zijn nog nooit uitgevallen gelukkig. Die zitten perfect

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:51

Delphi2 schreef:
ik zal even meten, ik denk dat je maat 4 moet hebben.

oke fijn!