Inrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isathjeee

Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 16:57

Hallo,
Ik krijg wss een eigen paard alleen die is nog niet ingereden.
De eigenaar zegt dat ze er bijna elke avond eraan hangt en dan ze dan helemaal niets doet.
Ik ben nog niet zo gevorderd en ik wil haar inrijden. Wat is jullie mening?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:59

Ik tem even. Staat verkeerd.
de preek die hier op volgt laat ik over aan andere bokkers.

leeneliefje

Re: Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:02

Ik zie dat je 11 bent, niet doen!
Dalijk bezeer je jezelf flink en loopt het paard schade op.
Gewoon lekker aan professionals overlaten. :)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:03

Niet doen :n Je zegt zelf dat je nog niet veel ervaring hebt en een jong paard vraagt heel veel verantwoordelijkheid wat jij nog niet kan bieden. Als je hem zelf gaat beleren is de kans heel groot dat je hem dingen verkeerd aanleert en hij straks weg moet omdat je er niks mee kan. Je kunt beter een wat ouder paard kopen met veel ervaring waar je zelf veel van kan leren.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:06

3.... 2.... 1.... go!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:11

Equilibria schreef:
3.... 2.... 1.... go!

Als je niks nuttigs te zeggen hebt reageer dan gewoon niet. :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:12

*zit met een zak ships startklaar voor wat komen gaat*

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:24

Als de fokker niet ze ver van je af woont, vraag of jullie het samen kunnen doen.
koop de pony pas als ze is ingereden :)

Als het inrijden zelf niet lukt reken dan op een behoorlijk bedrag om dit professioneel te laten doen.
de vele reacties van niet doen vertellen je dat dit niet zo makkelijk ff zelf te doen is.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:26

Dit zou ik niet doen :n Als je nog niet zo gevorderd bent zou ik kijken voor een rustiger paardje waar je mee kan verder leren, en dan kan je later, als je weer wat jaren erbij hebt, een jong paardje kopen :j

Lees anders dit even door, daar staan veel onderbouwingen in (ook minder aardige reacties, maar die moet je gewoon even negeren ;) )
[YRT] Paard Inrijden
[RT-V] pony's gaan inrijden?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:38

prugelpiet schreef:
Dit zou ik niet doen :n Als je nog niet zo gevorderd bent zou ik kijken voor een rustiger paardje waar je mee kan verder leren, en dan kan je later, als je weer wat jaren erbij hebt, een jong paardje kopen :j

Lees anders dit even door, daar staan veel onderbouwingen in (ook minder aardige reacties, maar die moet je gewoon even negeren ;) )
[YRT] Paard Inrijden

1 vd 2 topics is van haar zelf...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:40

Ess_Ramona schreef:
prugelpiet schreef:

[YRT] Paard Inrijden

Neehoor, topics zijn van HorseRider13 en romyloverrrr

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:41

Ess_Ramona schreef:
prugelpiet schreef:

[YRT] Paard Inrijden

Heeft ze meerdere accounts dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:41

Woeps inderdaad. Foutje!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:45

Misschien een hele brutale vraag, maar ik heb in je profiel gespiekt en zie dat je 1 maandje geleden nog een bijrijder zocht? Kun je dat paard of pony dan niet rijden? :)
Laatst bijgewerkt door ReJo op 19-12-14 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:49

Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen als je nog geen ervaring hebt met sowieso een eigen paard. En zelfs al zou je ervaring hebben met een eigen paard, dan is het nog steeds een slecht idee om als klein meisje dat erg weinig rij-ervaring heeft een pony in te gaan rijden en het lijkt me al helemaal een slecht idee als je nog niet verder bent gekomen dan de manege, want naar mijn ervaring leer je van alleen beginnerslessen op de manege echt nog niet genoeg voor überhaupt een eigen paard (ik noem maar een voorbeeld hoor, ik wil niet zeggen dat ik precies weet hoeveel je kan!)Maargoed, denk jij daar anders over, dan denk ik dat je dat paard maar beter kan laten inrijden door iemand met verstand en ervaring. ;)

Voor het geval je mijn tips eigenlijk niet wil horen: Ik kan je eigenlijk alleen maar heel veel succes wensen met je keuzes maken! :)

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:52

Maleficent schreef:
Equilibria schreef:
3.... 2.... 1.... go!

Als je niks nuttigs te zeggen hebt reageer dan gewoon niet. :)

Practice what you preach!

Icrack schreef:
*zit met een zak ships startklaar voor wat komen gaat*

Precies ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:56

Jammer van alle reacties die meteen weer een rel voorspellen. Een meisje van 11 weet niet beter en vraagt niet voor niks om advies op bokt.

TS, als je echt dit paard wilt kopen, moet je het paard niet zelf beleren maar hulp zoeken of het paard naar iemand brengen die het paard voor je in gaat rijden. Een jong en onbeleerd paard heeft iemand nodig die weet waar die mee bezig is. Als je niet aan dit paard vast zit, zou ik om je heen kijken naar een ander paard, die al beleerd is en ervaring heeft.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:59

Slotje wegens dubbeltopic. Tevens heeft dit niets met kreupelheid te maken.