straalkanker, HELP ME!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eigenwijs23

Re: straalkanker, HELP ME!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 17:10

ik gebruik nu ook jodium, dat doe ik met een gaasje in de hoef, ook gebruik ik speciale egyptisch zalf, maar het blijft maar steeds terugkomen. en de slechte delen worden steeds door de smid weggesneden en tegenwoordig doe ik het ook weleens zelf, maar je hoeft het maar te raken en het bloed als een rund. aan de ene kant goed om alle troep er uit te laten bloeden, maar er kan ook weer veel vuil in dus staat hij weer met z'n voetjes in het verband. om te zorgen dat er geen ontstekingen bij kunnen komen. kan helaas geen foto's laten zien, (krijg ze niet op een site.) die andere 3 hoeven doen het wel goed, maar die ene blijft tobben

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:08

xlaurax schreef:
Mijn merrie heeft ook straalkanker.
Ze had het twee jaar geleden aan 1 hoef, ze is toen helemaal genezen maar nadat ze ziek is geweest heeft ze het aan drie hoeven teruggekregen.
Op dit moment heeft ze het alleen nog maar aan 1 hoef en zelfs die is bijna genezen.
Toch ga ik ervanuit dat het altijd terug kan komen.
Mijn hoefsmit komt iedere twee/drie weken om het overtollige weg te snijden
en verder hou ik het iedere dag bij (Net als Libke), ik maak het goed schoon en haal de troep evt. met een renette weg.
Ik heb twee hoeven met honing (koudgeslagen acasia honing) behandeld en 1 hoef
(de meest erge hoef) met jodium dit om te kijken wat beter werkt.
Met beide heb ik een goede ervaring.
Nadat ik de hoef heb schoongemaakt stop ik een watje met de jodium
of de honing in de opengesnede gleuf van de straal.

Afbeelding

Afbeelding

die van jou zien er wel heel goed uit ...mijne heeft nog steeds geen goede straal ..dat is echt bijna helemaal weggevreten .De linkervoorvoet daar heb ik voor 80% terug straal ,de anderen krijgen nog steeds geen normale hoorngroei

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 01:01

heb je echt 8000 euro uitgegeven aan de kliniek in rozendaal? mijn man is ook hoefsmid en die heeft dit al regelmatig behandeld met goed succes en dat heeft nog geen 1000 euro gekost.Paarden stonden gewoon bij de mensen thuis . Wat belangrijk is dat je het paard in beweging houdt. veel succes

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:07

yep 4 maanden aan 1666€ voor de kliniek en van de gebroeders van Nassau kreeg je een faktuur van 500€ per maand om 2 keer per week weg te snijden

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 21:26

alleen de eerste dag was ik al 270 euro kwijt aan hoefsmidkosten. daar kwam nog de dierenartskosten en het verband en jodiumkristalen en verdovingsmiddel bij (2x). nou en dan ruim een maand op de kliniek. reken maar uit. 25 euro per dag. iedere 2 dagen verband verwisselen en weer weer hoefsmidkosten.de 2de x heb ik hem ook mee naar huis genomen omdat ik op de kliniek ook al regelmatig verband deed verwisselen enzo en hij op mij veel rustiger reageerde. en de kosten werden gewoon veel te hoog.

Mara77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:41

"Mijn" merrie heeft vorig jaar zomer ook straalkanker gehad.
Ze is toen geopereerd in de dierenkliniek waar al het "slechte weefsel" werd weggesneden ( tot op het leven ), en is na twee dagen weer naar huis gekomen. We hebben toen om de twee dagen het verband verwisseld en dit is toen gelukkig prima hersteld.
Wij hebben ook dry feet gekregen voor de behandeling van haar andere hoeven.

Helaas ondekte ik dit weekend dat de straalgroef wel weer erg diep was geworden en hierin weer wat wit weefsel zichtbaar was. De dierenarts is vandaag geweest en vond dit r ook weer verdacht uitzien.....
We zijn misschien ook wel weer te makkelijk met haar geweest, ze heeft omdat ze hoog drachtig is lekker wat buiten in de wei rond gewandeld in de zon, maar de bodem was nog wel erg nat !

Deze dierenarts zou nog overleggen met de dierenarts ( uit dezelfde praktijk ) die er de vorige keer de hele tijd bij was geweest over een nieuw behandel-plan.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 10:42

ik hoop voor je dat het meevalt. ostar heeft er op het moment eindelijk geen last meer van maar ik hou het goed in de gaten. Ik heb er van geleerd dat het met een dag terug kan zijn. Hij gaat nu elke 3 weken naar de smid om de straalgroeve zo wijd mogelijk te houden en ik gebruik er van hoofcare elboruaq voor. Dat heb ik van de van nassuas gekregen. Ik denk dat het nooit helemaal over zal gaan. Maar ik ben blij dat het nu stabiel is.

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:09

Zo denk ik er ook over eigenwijs...
Bij mijn merrie is het nu ook stabiel, maar ik hou haar goed in de gaten (samen met de hoefsmid).
Ik houd er rekening mee dat ze het altijd terug kan krijgen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:36

meiden mijn merrie die het als twee jaar heeft gaat eindelijk de goede kant op ..de 2 voorbenen zijn zo goed als bijna helemaal volgroeid aan de stralen en de achterbenen hebben net 6 weken dit opgehad http://www.vettec.net/default.aspx?id=1 ... taal=1..ik stond er eerst zo negatief tegenover omdat je terug afsluit en was echt bang om na zes weken het resultaat te zien ..maar het was echt verbluffend !!!!! zo spectaculair verbeterd ..er is nu terug een pak opgegaan voor zes weken

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:05

Jeetje, wat geweldig voor je libke.
Eindelijk voor jou ook positief nieuws...super Go jij! Go jij!

Ik ken het spul niet, in eerste instantie zou ik ook twijfelen ivm met het helemaal afsluiten van de hoef.
Ik ga de link even doormailen naar mijn hoefsmid.
Jij bent er dus positief over?
Heb je evt. foto's van voor en na??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:42

nee helaas geen foto's ..maar bij het opzetten ervan was de hele delegatie van vettec er en ook een hele reeks hoefsmeden en hoewel mijn hoefsmid er ook tegen was ,was hij nu helemaal enthoesiast over het spul ....was ongelooflijk hoe goed ze erop had gereageerd ..en door die zool gaat het hoefmechanisme heel erg goed werken en was de hoorn erg goed gegroeid en van goede kwaliteit

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:37

ik werk dit topic weer even omhoog, want zit met het zelfde probleem. Het wordt waarschijnlijk ook een kliniek verhaal als er niks aan gaat slaan..3 hoeven zien er goed uit, de andere blijft slecht..Hij loopt er ook niet goed op

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:03

Ik zou als ik jou was honing proberen.
Gewoon koudgeslagen acacia honing met een watje in de groef stoppen.
Dit gewoon iedere dag even opnieuw.
En laat de bekapper ieder twee weken het slechte weefsel weg snijden.
Dit werkt prima bij mijn merrie.

evie017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:27

herrewijnen schreef:
heb je echt 8000 euro uitgegeven aan de kliniek in rozendaal? mijn man is ook hoefsmid en die heeft dit al regelmatig behandeld met goed succes en dat heeft nog geen 1000 euro gekost.Paarden stonden gewoon bij de mensen thuis . Wat belangrijk is dat je het paard in beweging houdt. veel succes

Hallo,
Even een vraagje:
In welke streken behandelt uw man paarden?
Ik heb namelijk een 4 jarig paardje met straalkanker.
We zoeken iemand die ons kan helpen!
Groetjes Eveline

p.s mijn email adress is evie_loves@hotmail.com

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:55

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-09-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:21

chinou schreef:
Mijn man is hoefsmid en heeft voor een klant in Duitsland bij de dierenkliniek Arts en Dier in Klijndijk (Drenthe) een heel goed middel tegen straalkanker gehaald. Deze mensen hadden ook van alles geprobeerd en niets hielp. Het wordt door een van de dierenartsen (Bert van Ittersum) zelf gemaakt en kost in verhouding heel weinig (een euro of 25 geloof ik).
Deze mensen hebben na het eerste potje met een tussenperiode nog een keer een potje gehaald en de klachten zijn nu al zeker 1,5 jaar weg. Wel heel goed opletten met aanbrengen, dit moet altijd met handschoenen aan en mag absoluut niet met de huid in aanraking komen.
Wel zaak is het een hoefsmid te hebben die de kanker goed weghaald maar daarvoor zit je bij van Nassau goed hoor.
telefoonnummer is via www.artsendier op te vragen.

Dit is nog steeds te verkrijgen hoor en kost echt geen 1000 euro.

Emmasaurus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:46

Ik ken 2fjordies die allebei 4hoeven kanker hadden, zijn allebei genezen ! :D
Jammer genoeg weet ik er het fijne niet van maar veel succes..

evie017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:25

Ik heb dit forum gepost 2 jaar terug.
Mijn tinker had toen aan 4 hoeven hoefkanker.
Veel klinieken hadden haar al afschreven ondanks dat ze pas 3 jaar was/.
Rene Vroom heeft haar weer helemaal goed gekregen. Helemaal gezond weer. Ze is nu inmiddels 9 en nog steeds nergens last meer van.

http://www.rwlquality.nl/page/behandelingen.php?lang=nl

Rene Vroom heeft een aanpak waarbij het een stuk minder pijnlijk is voor het paard en je paard ook te genezen valt ook al heeft hij het aan meerdere hoeven.
Ik ben hem nog steeds zeer dankbaar!!!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:53

Fijn dat het voor jou zo goed heeft uitgepakt. Hopelijk blijft het voor altijd weg.
Is het bij jou paard toendertijd ook door een auto immuunsysteem ontstaan? Want dat was bij ostar wel het geval. Uiteindelijk is hij er 4 jaar geleden (7 Januari) voor ingeslapen.

_LJM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:59

Mijn merrie kreeg ook last van straalkanker, op een enkele voet.. na een vrij heftige behandeling van ongeveer vijf maanden (in samenwerking met kliniek Emmeloord) bestaande uit wegsnijden, insmeren en pretnisontabletten leek het over te zijn. Ik mocht de pretnison afbouwen en eenmaal gestopt kwam het helaas al snel dubbel zo erg terug, namelijk op twee voeten. Ik heb haar van een naar mijn idee lijdensweg verlost, ze was pas 12 en je hele leven op pretnison staan lijkt me niet gezond.. Wel heel triest hoor :(

evie017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:11

Mijn tinker hoeft helemaal geen pretnison hoor. Zij heeft geen medicijnen.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:29

Prednison geneest namelijk niets. Het onderdrukt slechts het immuunsysteem. Kanker is ook een probleem met het immuunsysteem.Als je dit dus onderdrukt krijgt de kanker meer gelegenheid tot groeien.

fleursaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:18

mijn paard heeft ook straalkanker aan alle 4 de pootjes maar niks helpte , we moesten er van allemaal dingen opsmeren maar het werd echt helemaal niks beter,
nu heeft mijn papa opgezocht en we hebben iets gevonden wat heel goed helpt , zelf de hoefsmid was verwonderd hoe goed het ging , dus misschien helpt het bij joun paard ook : koudgeslagen honing , met lavendel olie , niet het goedkope lavendelolie maar eterische lavendelolie , en dat op in de hoef smeren aan de binnenkant .