Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xlaurax schreef:Mijn merrie heeft ook straalkanker.
Ze had het twee jaar geleden aan 1 hoef, ze is toen helemaal genezen maar nadat ze ziek is geweest heeft ze het aan drie hoeven teruggekregen.
Op dit moment heeft ze het alleen nog maar aan 1 hoef en zelfs die is bijna genezen.
Toch ga ik ervanuit dat het altijd terug kan komen.
Mijn hoefsmit komt iedere twee/drie weken om het overtollige weg te snijden
en verder hou ik het iedere dag bij (Net als Libke), ik maak het goed schoon en haal de troep evt. met een renette weg.
Ik heb twee hoeven met honing (koudgeslagen acasia honing) behandeld en 1 hoef
(de meest erge hoef) met jodium dit om te kijken wat beter werkt.
Met beide heb ik een goede ervaring.
Nadat ik de hoef heb schoongemaakt stop ik een watje met de jodium
of de honing in de opengesnede gleuf van de straal.
herrewijnen schreef:heb je echt 8000 euro uitgegeven aan de kliniek in rozendaal? mijn man is ook hoefsmid en die heeft dit al regelmatig behandeld met goed succes en dat heeft nog geen 1000 euro gekost.Paarden stonden gewoon bij de mensen thuis . Wat belangrijk is dat je het paard in beweging houdt. veel succes
chinou schreef:Mijn man is hoefsmid en heeft voor een klant in Duitsland bij de dierenkliniek Arts en Dier in Klijndijk (Drenthe) een heel goed middel tegen straalkanker gehaald. Deze mensen hadden ook van alles geprobeerd en niets hielp. Het wordt door een van de dierenartsen (Bert van Ittersum) zelf gemaakt en kost in verhouding heel weinig (een euro of 25 geloof ik).
Deze mensen hebben na het eerste potje met een tussenperiode nog een keer een potje gehaald en de klachten zijn nu al zeker 1,5 jaar weg. Wel heel goed opletten met aanbrengen, dit moet altijd met handschoenen aan en mag absoluut niet met de huid in aanraking komen.
Wel zaak is het een hoefsmid te hebben die de kanker goed weghaald maar daarvoor zit je bij van Nassau goed hoor.
telefoonnummer is via www.artsendier op te vragen.