Het paard staat er sinds juli en de eigenares(?) komt zelden kijken... Paard heeft sinds die tijd geen hoefsmid
meer gezien en staat lang op de ijzers (verbaasd me dat ze er nog onder staan...) Ook heeft hem al vaak
peesblessures gehad, vermoedelijk door de te lange hoeven (is geblisterd op de benen). Ik ben het paard gaan
verzorgen omdat ik het zo zielig vond... Paard kwam nooit stal uit en mag ook niet op de wei omdat men het stalgeld niet betaald,
paard staat er als het ware gedumpt... Sinds een drietal dagen is hem beginnen te manken en daarstraks kon ie amper vooruit...
De staleigenaar heeft de eigenares (?) gebeld en gezegd dat er dringend iets moet veranderen maar laat geen gehoor meer...
Ik heb zo'n zin om de hoefsmid er bij te halen maar dit zit me een beetje dwars omdat het niet mijn paard is en omdat ik de
eigenares (?) niet ken, ze weet ook niet dat ik het paard verzorg. Wat moet ik doen? Is er iets wat gedaan kan worden?
Er staan thuis nog zo'n 5 of 6 paarden die er naar het schijnt ook niet geweldig bijstaan... lange hoeven en mager...
1 paard staat ook al sinds een jaar op een paardenkliniek omdat men de operatie niet wilt of kan betalen...
Kan men hier voor de dierenbescherming of zo bellen? Ik wil niet dat er terug complicaties gaan vormen voor het paard.
Ik wil graag jullie mening maar hou het vriendelijk