bigone schreef:Maar die twee foto’s , in twee maanden tijd de stand veranderd ? Dan vind ik het niet gek dat je problemen krijgt. Is de manenkam ook wat hard en dik?
Dat denk ik dus ook
Nee manenkam Is niet dik 
hagelslag schreef:Mijn ervaring door een verkeerde bekappen had onze merrie een echt flinke flinke blessure.
Dus aub ga weer op het normale bekappen. Desnoods even met ijzers zodat er weer meer hier gekweekt kan worden
Bedankt voor je berichtje
Heb inmiddels hem weer op ijzers staan na overleg
Tenno7 schreef:Ik zou als je erg twijfelt ermee naar een dierenarts gaan en zijn advies vragen.
Voor mij lijken het stalbenen. En ja ook met 8 uur Paddock kan dat. Wat je nog kan doen is het hooi laten testen. Bij mijn paard krijgt hij stalbenen bij hooi met teveel suiker.
Maar nogmaals. Voor zekerheid zou ik een dierenarts raadplegen.
Stalbenen in paddock dat wist ik niet.
Maar hij heeft nooit stalbenen gehad ook niet toen hij nog op stal stond, zo ineens is deze verdikkingen ontstaan.
Maar heb hem nu een tijdje op rust en nu gaat het beter.
Ons hooi is Helaas niet te testen omdat het erg wisselend is
pluisje88 schreef:Een paard kan heel erg veel last hebben van standverandering. Dit werkt namelijk door op het hele lijf. Dus zo ineens de stand veranderen is ook zonder medische aandoening heel pijnlijk. Ik heb de pech gehad om een slechte smid te treffen. In 3 keer bekappen heeft hij mijn paard “verkloot”. We zijn al ruim anderhalf jaar bezig om dit heel langzaam terug te zetten. Ze wordt steeds beter hoor maar je ziet gewoon welke ellende het heeft veroorzaakt in de rest van het lijf.
Ik hoop dat de foto van je hele paard vertekent en dat ik het daardoor verkeerd zie maar het paard lijkt wel erg vol te zijn. Op basis van het beeld denk ik eerder aan ir en of hoefbevangenheid. Heeft je paard een harde manenkam?
Dat denk ik dus ook, vind het ook stom dat veel zegGen dat het niet daardoor kan komen.
Ik denk dat dat een vertekend beeld is omdat hij raar staat. want ik vind het wel meevallen. Hij heeft geen dikke manenkam.