mijn pony heeft patella fixatie in zijn linker achterbeen.
1e keer ontdekt in november 2015, even stappen en achteruit zetten was toen voldoende. Daarna 1x gezien tijdens galop in de piste in januari waarbij hij het zelf losgekregen had door naar draf over te gaan, maar daarna niet meer gezien.
nu 6 maanden later... en na 2 dagen op stal staan (hoewel hij maanden terug wekenlang op stal stilstond ivm slecht weer) was het echter weer zo ver en erger dan eerst met namelijk een ontsteking erbovenop waardoor het been niet goed bleef staan en steeds terug blokkeerde. Knie handmatig losgemaakt en ontstekingsremmer ingespoten via Harley zijn hals. Moet nu vanaf morgen 1x per dag 6 dagen lang ontstekingsremmer onder het eten krijgen.
Ook moet hij op aanraden van de dierenarts binnendoor bekapt worden want de hoef zet hij verkeerd neer.
Echter heb ik gelezen dat binnendoor bekappen ook negatieve gevolgen kan hebben voor de heupen, is dit zo??

filmpje van vandaag:
https://www.facebook.com/marijke.marico ... 3851428704
Verder denk ik erover om hem van stal te verhuizen zodat hij dagelijks op de wei staat. Heb zelfs een plaats gevonden waar hij dag en nacht weidegang heeft. Maar hier kan hij pas vanaf eind augustus terecht ivm opknappen van die wei.
Harley is 3 jaar en groeit dus ook nog. Weet niet of hij misschien net bezig is met een groeispurtje?