paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 15:02

Hallo,

Ik wilde een topic maken om even mijn ervaringen te delen. En misschien hulp en ondersteuning te vragen. Eerlijk gezegd schijt ik namelijk in mijn broek en wil even iets waar ik mijn verhaal kwijt kan.

Hier mijn verhaal:
Eind maart is mijn paard (11 jarige friese merrie) in de sloot beland en sindsdien loopt ze af en toe een paar dagen kreupel.
Gesprongen met haar = 3 dagen kreupel, 3 dagen achter elkaar flink getraind= 2 dagen kreupel en zo was ze af en toe een dagje of 2 kreupel en na paar dagen rust was het weer over.

Nu ben ik met pinksteren wezen met haar wezen zwemmen en dag erna weer kreupel. Ik heb toen besloten dat ze een week vrij had om haar lekker rust te geven. Na de week weer opgepakt maar nog steeds een heel klein beetje kreupel. Gewoon niet 100%. Hierna weer een week vrij gegeven. Lekker met haar gestapt en lekker poetsen en knuffelen. Maar nu loopt ze nog steeds niet 100 % dus ik heb vrijdag een afspraak met de DA.
Ik heb telkens gedacht dat haar benen gewoon moeten herstellen van het uit de sloot getrokken worden. Misschien een klein peesblesuurtje wat met een aantal weken rust wel over zou zijn. Maar het gaat niet over |(

Overigens leunt ze wel gewoon op haar voet. In stap en vrije galop zie je het niet eens...je ziet alleen dat ze in draf maar voor 95% loopt en als ze kort moet draaien. Echt een hele lichte kreupelheid.

Maar toch ik schijt in mijn broek!! Zou het dan toch wat ernstigs zijn...iets dat niet met rust over gaat...Een paard dat nog nooit een verkeerde stap heeft gezet in haar leven...??

Alles gaat door mijn hoofd...hoefkatrolontsteking, artrose, ernstige peesblessure...
Ik hooooooop zo dat hij zegt " o mevrouw het is een mini hoefzweertje die telkens niet doorbrak, ik heb het weggesneden...weekje in het soda en knol is weer helemaal de oude"

Mijn onderbuik gevoel vreet aan me.... -O-
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 21-03-14 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek.

Anne_mieke88

Re: paard telkens klein beetje kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 16:09

Geregeld dat vriendlief meegaat *\o/* gelukkig niet alleen zitten te zenuwen bij de DA vrijdag :D

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:13

Maak je niet te druk heb je niks aan.... ( ik weet makkelijk gezegd dan gedaan )
Misschien heeft ze haar rug bezeerd met het sloot ongeval. Loopt ze daarom niet helemaal zuiver.
Het kan vanalles zijn. Gewoon even het DA onderzoek afwachten.

Fijn dat er iemand met je meegaat, heel veel succes en laat je even weten wat de DA zei ?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:13

Hopenlijk valt het allemaal mee, ik duim voor je.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 16:16

Carmy81 schreef:
Maak je niet te druk heb je niks aan.... ( ik weet makkelijk gezegd dan gedaan )
Misschien heeft ze haar rug bezeerd met het sloot ongeval. Loopt ze daarom niet helemaal zuiver.
Het kan vanalles zijn. Gewoon even het DA onderzoek afwachten.

Fijn dat er iemand met je meegaat, heel veel succes en laat je even weten wat de DA zei ?

is ook makkelijker gezecht dan gedaan...Ik kan maar niet stoppen er aan te denken. Ik wacht ook de DA af...

Ik hoop toch dat het niet zo ernstig is..

joyce83 schreef:
Hopenlijk valt het allemaal mee, ik duim voor je.

Thnx :)

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:22

ik ben bang dat ik in het zelfde schuitje terecht aan het komen ben; ook af en toe een beetje kreupel. Ik ben ook bang voor artrose (eerder al eens meegemaakt), en ik hoop ook vurig op "slechts" een diepe hoefzweer... ik wacht deze week nog af en als het dan echt niet over is dan ga ik ook naar de DA.

Sterkte, ik hoop dat het idd niets ernstigers dan een hoefzweer is

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 16:24

Annumarie schreef:
ik ben bang dat ik in het zelfde schuitje terecht aan het komen ben; ook af en toe een beetje kreupel. Ik ben ook bang voor artrose (eerder al eens meegemaakt), en ik hoop ook vurig op "slechts" een diepe hoefzweer... ik wacht deze week nog af en als het dan echt niet over is dan ga ik ook naar de DA.

Sterkte, ik hoop dat het idd niets ernstigers dan een hoefzweer is

Jou paardje ook al...jij ook heel veel succes...
Ik ben ook zo bang, hopen op een hoefzweer dan maar al klinkt dat een beetje stom.

" ik hoop op een hoefzweer" :')

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:50

Gewoon blijven afwachten,
mischien heeft ze er toch wat aan over gehouden?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 08:51

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:56

Getsie wat een nare foto :(:) Wachten duurt lang, hoop voor je dat het snel morgen is en dat je dan meer weet. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Sterkte ermee

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:05

dank je wel...ik zal morgen hier meteen een update neerzetten....ik heb echt zo'n gevoel in mijn buik alsof ik morgen al mijn kiezen moet laten trekken bij de tandarts :(

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:09

Kan het me voorstellen, misschien valt het allemaal wel mee.....ze heeft in zo'n rare houding gelegen in de sloot en aan de banden te zien ook aan haar getrokken, misschien staat haar bekken wel scheef of een wervel verkeerd en is het met de chiropractor opgelost! Maar goed ik heb er niet voor gestudeerd, maar ga sowieso voor je duimen......

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:19

Ja ze ligt echt heel raar....op eerste gedachte denkt iedereen die haar bekijkt (inclusief ik) dat het linksvoor is...sowieso voor...maar tja ik en die mensen hebben er ook niet voor geleerd dus misschien ligt het wel aan haar bekken...Ik hoop echt op een mini mini mini hoefzweertje die irritant liep te doen :')

Ze is aan haar kootbeentjes eruit getrokken en ze is niet licht...misschien ligt het wel daar aan...

Ik hoop echt niet dat het hoefkatrolontsteking is, of nog 1 of andere rare uitkomst dat je paard met pensioen moet of nog erger in laten slapen :(

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:23

Even afwachten het is zo morgen, dan weet je meer :(:)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:25

Ik zou het sloot verhaal en de manier hoe ze eruit is getrokken zeker ook even aan je DA vertellen. Het lijkt mij aannemelijk dat ze aan haar avontuur iets heeft overgehouden. Zeker gezien die band om haar nek en dat je aangeeft dat ze aan haar kootbeentjes eruit is getrokken. Dat zijn beiden niet echt de plekken waar je kracht op moet gaan zetten als een paard in de sloot zit. Misschien heeft ze daardoor beschadigde collaterale banden opgelopen.

Succes morgen, hopelijk valt het mee!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:31

Ik ga mee met Jibbel, een paard uit de sloot halen is een vak apart.
Heb je misschien wat meer informatie over hoe ze uit de sloot gehaald is?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 10:07

Ze is eruit getrokken door een boer doe al wel 100 paarden uit de sloot heeft gehaald...ze moest aan haar kootje want als je ergens anders zou gaan trekken ruk je zo spieren doormidden...

Hoe ze er in lag...is het echt een wonder dat ze er zo goed uit is gekomen... ze liep de dag erna wat stijf maar verder was ze gewoon goed...5 min na het "ongeluk" liep de alweer te drammen dat ze voer wou :P

ik ga het verhaal zeker vertellen...heb de foto ook op mijn mobiel dus kan ik laten zien..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:34

Als hij dat 100x zo heeft gedaan, dan heeft hij het 100x verkeerd gedaan..Geloof me, boeren zijn 9 van de 10x koeien gewend en benaderen een paard net zo. Een paard moet je met een band achter zijn voorbenen / om zijn buik eruit halen. Maar ik denk dat dat uiteindelijk de discussie niet meer waard is (en zeker niet hier). Ik probeer uiteindelijk alleen maar mee te denken met je aangezien je je nogal zorgen lijkt te maken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:00

Op zo'n moment denk je daar echt niet aan en laat je de boer maar het werk doen hopende dat ze er uit komt...ik stond stijf aan de kant kon niets doen helemaal verstijfd...ik kon helemaal niets iedereen heeft het werk voor mij gedaan...ik kon alleen maar kijken en huilen...

Maar ik vind wel dat je gelijk hebt hoor...Het had ook anders gemoeten!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:59

Achteraf is dit inderdaad niet de handigste manier geweest om je paard uit de sloot te krijgen, maar gedane zaken nemen geen keer... :(:) . Probeer jezelf niet gek te maken maar wacht rustig af wat de DA morgen te melden heeft. Veel blessures zijn oplosbaar als je ze maar genoeg tijd geeft.. :j We zullen duimen voor jullie dat het allemaal meevalt..Heel veel succes morgen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:52

Dank je wel :)

Net lekker gepoetst en geknuffelt. Nu ik niet kan rijden ziet ze er echt op en top uit qua verzorging :=

Ik wacht het af :) neem vanavond een dosis melantonine dan kan ik lekker slapen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:27

Vandaag is het dan eindelijk vrijdag, hoe laat heb je een afspraak met de DA?

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:07

ik ben heel benieuwd. Bij ons komt de DA vandaag langs.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:38

Heel veel succes vandaag TS. En natuurlijk ook voor jou Annumarie...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:44

Ze hebben je paard dus aan zijn benen ( om de koot) eruit getrokken???
Oei oei, dat is niet slim gedaan dan. Grote kans dat ze dus iets heeft verrekt of gescheurd.
Ik duim voor je mee vandaag en hoop dat het allemaal mee zal vallen.
Volgende keer... en ik hoop dat die nooit komt.... touw om de rug, tussen de voorbenen door en touw aan het halster en zo het paard eruit trekken.
Ik heb hier altijd longeerlijnen klaar liggen voor geval dat.