Aloë Vera bij rotstraal... Ongelooflijk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Aloë Vera bij rotstraal... Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:11

Hoi bokkers,

Aangezien hier nogal wat paardenmensen zitten en ik vast niet de enige ben die met rotstraal (of bijna rotstraal) bij m'n paard in aanraking kom, open ik dit topic..

Begin mei kwam mijn Strasser-bekapper om de hoeven van mijn 8 jarige haflingermerrie weer te bekappen. Omdat haar voorvoetjes te steil waren, heeft ze de hakken weer een stukje laten zakken (eerdere bekapping ook al) om de hoeven in een betere stand te krijgen. Geen probleem, het zag er keurig uit en zowel mijn pony als ik waren erg tevreden. Echter, het lijf van mijn paard reageerde op de verandering van de stand. Geheel logisch gezien het proces waar ze in zat op dat moment (afvoeren afvalstoffen, nog steeds hier en daar stukje rui, stukje verminderde weerstand, een combinatie van allerlei factoren die ervoor zorgden dat ze niet lekker in haar vel zat). Al heel snel zag ik de straal van haar linker voorvoet slechter worden, dat het veel regende en blubberig was werkte daar natuurlijk niet positief aan mee. Het leek verdacht veel op rotstraal, dus ik stuurde mijn hoefsmid op 8 mei 2013 een berichtje met foto's. Help, wat moet ik hiermee? Omdat de enorme stank die bij rotstraal hoort (het is immers een infectie) niet, of nog niet, aanwezig was, moest ik het zo goed mogelijk schoon houden en eigenlijk niks erop doen.

Deze foto's stuurde ik haar 8 mei:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zeg maar gerust dat dit een beeld is waar ik heel ongelukkig van werd....

Na 8 mei heb ik eerst wat afgewacht, daarna toch paar keer zinkzalf erop, ondanks dat het niet goed voelde, maar ik las immers overal dat dat wel goed zou zijn en zou helpen. Ze was niet extreem gevoelig op die voet, maar ze reageerde wel als ik met hoevenkrabber eroverheen ging enzo. De straal was erg zacht, compleet niet hoe een straal hoort te zijn.

Na een dag of 10 voor ik de straal zo slecht zag (ben 16 of 17 mei begonnen denk ik) bedacht ik dat ik 't niet zo voort wilde laten gaan, dit kon niet fijn zijn voor haar. Omdat je overal wat anders leest, heb ik mijn gevoel gevolgd en de Aloë Vera Gelly van Forever Living Products erop gesmeerd. Dit stond in mijn kast, gebruik 't voor vanalles en nog wat en ik dacht: wie niet waagt, wie niet wint. Slechter dan het nu is kan het sowieso niet meer worden... Ik verwachtte wel verbetering, maar niet zo snel. De oude huid liet los en de nieuwe straal groeide vlot, vlotter dan de weken ervoor (waarin de straal eigenlijk alleen maar slechter werd). Zie het contrast al tussen de foto van 24 mei en 31 mei, slechts een week verschil!!

24 mei:
Afbeelding

31 mei
Afbeelding

Ik bleef doorsmeren omdat het resultaat zo enorm goed was, 10 juni weer een foto naar mijn hoefsmid gestuurd en die vroeg of het wel hetzelfde voetje was.

10 juni:
Afbeelding

Ja... Vandaag, 19 juni, kwam ze langs en was echt stomverbaasd dat dit werkelijk dezelfde voet was. Ze wilde graag weten wat voor product ik dan gebruikt had, dit had ze nog niet eerder meegemaakt. Ze zei zelfs dat ze, na het zien van de foto's die ik 8 mei had gestuurd, dacht dat we hier wel een halfjaar tot jaar mee bezig zouden zijn.... Niet dus, 6 weken en nu al zo'n fenomenaal verschil! De straal draagt alweer iets, zoals het hoort, en groeit goed door (want ik blijf gewoon doorsmeren).

Vandaag, 19 juni:
Afbeelding

Er groeit echt een goede, sterke straal terug! We zijn er nog niet helemaal, de straal heeft nog niet de omvang die hij uiteindelijk zal moeten hebben, maar in elk geval op de goede weg!!

Excuses voor telefoonkwaliteit foto's ;)
Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. Als je meer informatie over dit product wilt, stuur dan een pm :)

Groetjes,
Ilse

Jazen

Re: Aloë Vera bij rotstraal... Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:14

Moet ik onthouden :).
Zou het ook met verse lukken,dus direct de stengel van de plant?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:18

Hoe heet dat spul precies en vooral, waar kun je het kopen!!!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:21

Jeetje die van mij heeft het ook een beetje maar niet zo erg. Zal binnenkort het wel eens uit gaan proberen :D

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:25

Wow! Ga ik ook proberen! Mijn verzorgpony is voordat ik kwam (halfjaar geleden), een soort van nogal verwaarloosd. Dus ook zijn hoeven. Waarschijnlijk nu mok, hoeven scheuren en krullen om momenteel, de straal is kapot en ziet er slecht uit, de hoef brokkelt een beetje tijdens het uitkrabben, de draagrand is best diep en de buitenkant is bovenaan op sommige plekken te zacht.

Kortom: 1 probleem alvast deels opgelost :')
ps: Aangezien het niet mijn eigen pony is heb ik die problemen dus niet in eigen handen helaas

Bedankt voor de tip!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:31

Jazen; ja met de verse zou het ook wel lukken. Moet dan wel de Aloe Vera Barbadensis Miller zijn (dat is ook de plant die in dit product verwerkt zit). Overigens lijkt dat me wel een flink gedoe hoor, blad open maken enzo... Dat op de hoef op de juiste plek krijgen. Geef mij maar een tube! :)

bigone; stuur voor waar je 't kunt krijgen even een pb :)

lucaa2; jeetje dat zijn een hoop problemen! :( Niet fijn!!
Heeft ze natte mok of droge mok (korstjes e.d.)? Uit deze lijn zijn namelijk ook producten die bij mok goed helpen, maar hangt af van welke mok welke je moet hebben (ook hier spreek ik uit ervaring; mijn paard had toen ze kwam ook vreselijk last van mok en dat ook met aloë vera opgelost van buitenaf, van binnenuit uiteraard ook gereinigd).

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:33

Heb je toevallig een foto van die tube die je gebruikt hebt? Waar heb je hem gehaald? :)
Geweldig resultaat!

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:36

Dat is echt een verschil.

Waar heb je dat spul gekocht?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:38

Afbeelding

Dit is het product :) Is helaas niet in winkels verkrijgbaar. Wel online, stuur even pb'tje voor de link :)

suusje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:47

Super dat het nu weer goed gaat met de hoefjes!!

Ik gebruik het idd ook voor mijn pony, smeer het echt overal op zelf op de plekken tussen zijn manen waar hij dan heeft geschuurd en schilfertjes zitten maar idd ook voor zijn rotstaal en toen hij witte lijn had! Ideaal!

Gebruik je nog meer spullen van aloë? Of alleen deze?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:49

En hoe waren de andere omstandigheden? Blubber e.d? Waren die constant even erg? Even veel gereden (en dus bloeddoorstroming in die tijd?)

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:51

Aloe vera gel is overal goed voor! Ook voor jezelf!

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:52

hoe vaak deed je het erop smeren?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:55

Ik ben ook benieuwd waar je het gekocht hebt.

Hoe vaak heb je het gesmeerd?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:03

Die hoef lijkt als nieuw, wat een resultaat! Ik ken dat merk,had er vroeger een (verwarmende) aloë vera zalf van voor mijn rug. Werkte paasei goed :j Volgens mij ook op eBay te koop, maar had het via via gekregen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 22:07

suusje1996: ik gebruik idd ook nog andere producten, maar Gelly en de Propolis Creme toch wel het meeste hoor! Ook bij mezelf idd :)

Secricible: in de periode dat het het begon, was het nog droog, toen het 't ergste was, was er blubber idd. Daarna werd 't droger, daar werd het ook beter van maar alleen in die droge omstandigheden zou de straal niet zo snel zo veel verbeteren. Heb in die periode eigenlijk juist minder gereden, vooral doordat ik 't zelf erg druk had. Heb wel wat grondwerk gedaan met haar, maar dat was minimaal...

mikaatje en iloveyah87: ik smeerde het 1x daags erop, omdat ik er maar 1x daags ben :) smeerde het als ze stond te eten (en dus op het beton stond) zodat het even in kon trekken voor ze weer het zand op ging!

Darah3; dat is de Aloë Heat Lotion inderdaad, ook super fijn spul!!

Andere producten (Aloë Heat Lotion en Aloë Propolis Creme) zijn ook via de webshop te krijgen :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:09

Ja, die was het :D Heb je een linkje van die webshop?

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:13

Oh wauw wat een verschil!!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:18

Smeer je dit op droge hoef? Ik neem aan van wel. Mijn paard is ook rotstraal gevoelig laatst weer genezen niet zo erg als dit maar stonk wel volgens stalgenoten, was zelf niet bij het kappen.

Ik wil je wel de tip geven om gevoelige stralen niet uit te krabben met de krabber maar met de borstel! Door de krabber raak je elke keer de straal aan wat weer moet genezen en met een borstel is dat vele mate minder. :)

Ik ga het zeker onthouden!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:38

Ziet er goed uit! Wat bij mijn paars hielp (van bijna straal kanker naar binnen een week zo goed als over) was hoof solution!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:07

Wat geweldig resultaat :oo
Zo op de computer ziet het er nog veel heftiger uit. Jeetje.

Ik weet dat de producten érg goed zijn, maar ze blijven me verbazen, ook nu weer.
Fantastisch.

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:17

Ik wil ook wel weten waar je dat hebt gekocht. Wat een verschil!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:20

Mariska_87 schreef:
Aloe vera gel is overal goed voor! Ook voor jezelf!

nou niet voor mij.. ik ben er allergisch voor :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:23

Ik heb de site al gevonden en als ik dan de omschrijving lees dan gaan (helaas) mijn haren overeind staan. Het spul dringt diep door in de huid, dit kan niet en je moet zorgen dat de huid schoon is want anders kunnen de bacterien mee naar binnen gaan :? . Jouw foto's vertellen een heel duidelijk verhaal en op basis daarvan zou ik het best willen proberen maar op basis van die omschrijving dus echt niet.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:34

Bigone, deze volledig natuurlijke producten gebruik ik zelf al 2,5 jaar bij mijzelf en mijn paarden.
Zelf heb ik er ook waanzinnige resultaten mee behaald, maar dat is voor een ander topic ;) PBen mag .

Aloë Vera is een bijzondere plant. Het heeft inderdaad de eigenschap dat het doordringt in alle huidlagen en dat is de reden dat bekendere cosmeticagiganten dit vaak gebruiken in hun producten. Het bindt namelijk andere stoffen aan zich en neemt dat ook mee die huid in. Je kunt dat ook interpreteren dat het niet goede stoffen ook met zich mee kan trekken en dat is de reden dat het oppervlakte eigenlijk schoon moet zijn.
Maar, laten we eerlijk zijn, bij paarden is het onmogelijk om alles steriel schoon te maken. Hier moet je ook niet te zwaar aan tillen, want aloë heeft naast de 'kurkentrekker'eigenschap ook de eigenschap om ontstekingen te remmen en schimmels en bacteriën te doden. Daarnaast stimuleert het de celregeneratie, cellen van de huid herstellen zich zes keer zo snel als normaal. (dit zuig ik niet uit mijn duim, er zijn meer dan 300 wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan) Daarom zijn de resultaten zo verbluffend, ook nu weer.

Als je deze foto's ziet, wat let je om het alsnog zelf te proberen, foto's liegen niet :)
Aloe vera is puur natuur en in deze tube zit 98% pure aloë vera gelei.