Wie heeft er ervaring met Myoplast of Hemo15 ???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Wie heeft er ervaring met Myoplast of Hemo15 ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:59

Hallo, mijn 6jarige Friese ruin heeft door behoorlijke slapte in de achterhand ernstige patella fixatie. Het is gewoon een ramp om met hem aan het werk te zijn zo ontzetten sloom is hij erdoor (en logisch). Nu wil ik het eigenlijk helemaal anders gaan doen. Ik wil mijn zadel gaan inruilen voor een boomloos zadel en inplaats van dressuur wil ik echt hem verkeersmak gaan maken omdat hij toch alleen maar rechtuit mag. Nu heb ik de paardenkliniek om advies gevraagd hoe te trainen en wat ik kan doen tegen dat slome. Hun adviseerden me om de voedings supplementen Myoplast of hemo15 te gaan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kom zelf momenteel omdat ik net moeder geworden ben maar 3 a 4x beweging geven toe maar wil voor de overige dagen eigenlijk iemand erbij hebben. Ik ben met iemand bezig maar weet nog niet wat die gaat doen.
Ik hoor graag jullie reactie`s of adviesen! Knipoog

Bramasole

Re: Wie heeft er ervaring met Myoplast of Hemo15 ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:08

Ik heb geen goede ervaring met Myoplast, bom vol suiker (om energie te geven natuurlijk maar ik sta daar niet zo achter) en daarnaast hielp het niet. Mijn paard werd er alleen maar meer moe van en zijn knieen sloegen nog vaker op slot.

Bij een ander paard, die ook slap was achter maar geen patella fixatie had, werd het in de loop der tijd wel beter. Dus het is een kwestie van proberen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 08:02

Oke, dank je voor je antwoord

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:09

Wij gaven soms Hemo 15 enkele dagen voor de koers aan de dravers om ze net iets scherper te hebben.
Frisser gaat hij er dus wel van worden.
Maar Hemo 15 is voor in te spuiten,volgens mij bestaat dat niet in poedervorm of zo...Dus dat is dan wel een probleem als je niet zelf kan/wilt spuiten.Dan moet je elke keer DA betalen...

Is er bloed afgenomen bij je paard om te zien of hij geen andere tekorten heeft waardoor hij zo sloom is?

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:17

Even een stipje want ik ben nieuwschierig

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 00:17

Hemo15 werd bij ons gegeven aan paarden die het moeilijk hadden met hun lijf en slecht in de spieren wilden komen. Werkt wel, ze worden er trouwens wel fris van.
Myoplast heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar wel hele goede dingen van gezien bij anderen. Tis maar net wat je wil.. Spuiten of iets over t voer geven..

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:03

Aminoral van eggermann.