Ik geef de ruin ongeveer 6 plakken hooi per dag. Dit verdeeld over de gehele dag tot 's avonds laat. We hebben hooi van de eerste snit (van mei). Daarnaast krijgt hij ruim 3 kilo sportbrok per dag ('s avonds met zonnebloemolie erover). Hij staat de hele dat buiten nu meestal in de bak. Als hij in de wei staat pas ik het hooi wat aan.
De reden van mijn vraag en dat ik het voedingspatroon aangeef is dat hij aardig rond is. Je kan niet zeggen echt te dik maar "aan de maat" zeg maar.
Zou mijn hooi nou zo voedingsrijk zijn dat hij daar zo rond van wordt want veel is het toch niet? Als je rijkelijk hooi wil voeren dan zou je dus beter hooi van een jaar oud kunnen nemen? En dat kan je zien aan datn het niet meer groen is maar nog wel lekker ruikt?
Van de winter heb ik voordroog gegeven, volgens mij ongeveer net zo veel en toen was hij wat slanker.
Ik laat de merrie even buiten beschouwing, zij heeft immers een veulen aan de voet. Ze is overigens ook best vol ondanks dat ze een veulen zoogt van bijna zes maanden. Op de club zei laatst nog iemand dat ze zo goed uit zag ondanks het veulen
.