Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
romeorowan schreef:Een 'gewoon' klein baaltje weegt tussen de 15 en 20 kilo. Ik heb grote ronde balen hooi van 800 kilo.
Ik laat het rekenen aan jou over.
Barco schreef:ronde balen is geen kuil maar voordroog.
Ik heb ze liggen van een kilo of honderd, maar de loonwerker kan ze wat zwaarder maken of wat lichter.
Ik doe altijd rond 2 dagen met een pak hooi en rond 2 weken met een baal voordroog.
ik voer iets minder voordroog dan hooi. Omdat hooi iets minder voedingswaarde heeft tov van voordroog.
Het gewicht van de pakjes een balen verschilt dus omdat de loonwerker kan aanpassen hoe het geperst wordt.
Oh ja ik heb alleen 1 paard. de open baal voordroog ligt binnen als ik hem openmaak en is eigenlijk al bijna hooi als het gewikkelt wordt.

romeorowan schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel verbaasd was toen mij verteld werd dat het balen van 800 kilo zijn. Ik zal het nog eens navragen. Het zijn wel hele droge pakken, het is eigenlijk net hooi.
Ik voer met 4 paarden en 1 veulen 10 of 11 dagen van 1 baal en ik betaal daar 35 euro voor inclusief bezorgen en op de plaats rollen.
Het is perfect voer, ik hoef niets weg te gooien, behalve het plastic en het net dan en de paarden eten er zeker 10 dagen van, dus ik ben helemaal happy.