ingewikkeld hooi dat niet gevet is!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ragna1

ingewikkeld hooi dat niet gevet is!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 13:32

hallo allemaal,

ik heb hooi die ingewikkeld is en ik moet dat op mijn stalling altijd op voorhand klaarleggen in hoopjes voor mijn stal. Mijn vraag is nu: Mag ik hooi die ingewikkeld is, 2 dagen op voorhand klaarleggen voor de stal? ivm schimmel en dergelijke. Ik weet niet of ik dit er bij moet zetten, maar het hooi is niet gevet. wel ingewikkeld.

Mvg. ragna

Marion71

Re: ingewikkeld hooi dat niet gevet is!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:07

Wat is ingevet hooi?!?!?

Als je voordroogkuil bedoelt; geen enkel probleem. Ik vind het trouwens wel vroeg om voordroog te voeren. Met deze temperaturen en luchtvochtigheid broeit het snel.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:30

Marion71 schreef:
Wat is ingevet hooi?!?!?

Als je voordroogkuil bedoelt; geen enkel probleem. Ik vind het trouwens wel vroeg om voordroog te voeren. Met deze temperaturen en luchtvochtigheid broeit het snel.

Wij geven ook al voordroog kuil hoor en dat gaat prima.
Het ligt eraan hoe droog het is en hoe snel je een baal op voert

En Ragna je kunt het wel voor je stal leggen hoor, zo snel schimmelt het niet( als het tenminste voordroog kuil is en geen zurig ruikend koeien kuil)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:43

kleine pakjes kun je met dit weer goed houden (bij 3-4 paarden), ik ken stallen waar het hele jaar door voordroog wordt gevoerd. Wij voeren het voornamelijk in de winter, maar halen het meestal ook de dag van te voren uit het pak. Ligt er ook aan of het droog voordroog of echt nat is.

Wij hadden afgelopen jaar een groot pak rond maart, dit dreigde warm te worden, we hebben er toen alles uitgehaald en verspreid in de loods en op laten drogen, niks geen schimmel , gewoon droog voordroog Clown