Mais wat tegeven kwa hoeveel heden.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Mais wat tegeven kwa hoeveel heden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:42

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes.
Mijn paard valt in eens onwijs in hier wil ik natuurlijk zo snel mogenlijk wat aan doen.

Zij krijgt nu s'ochtends kuil + anderhalve kilo biks daarna gaat ze 6 uur per dag op het land en als zij der van af komt krijgt ze weer anderhalf kilo biks + kuil.

(Ze kreeg eerst een kilo maar dit heb ik al opgehoogt)
Nu heb ik hier ook tehoren gekregen dat maismeel en gebrokkeld mais heel goed hielp.
Dit ben ik de zelfde dag nog wezen halen alleen hebben ze hier in de buurt geen maismeel dus dat komt van de week nog wel.

Nu heb ik vanacht eigenlijk een beetje na zitten tedenken..
En eigenlijk ga ik altijd onregelmatig naar stal.
Eigenlijk wanneer het mij uit komt als ik werk is het savonds als ik vrij ben s'ochtends of smiddags.
Eigenlijk altijd als ik kom en ze heeft haar beweging gehad krijgt ze nog 3kwart/kilo musli/zemelen/slobber bijgevoerd.

Is dit slecht dat ze dat onregelmatig krijgt?
En omdat ik alleen een scooter heb haal ik meestal van alles gewoon zaken van 4 kilo.
Het is voor mij gewoon niet tedoen om een 25kilo zak mee tesjouwen ergens heen.
Nu kan ik nog iets in mijn buddie proppen maar met een 25 kilo zak gaat dat natuurlijk niet.

Wat kan ik nou het beste kwa hoeveel heden geven?
Ik zat tedenken om gewoon bakjes voor stal tezetten met een kilo biks + halve kilo gebroken mais door elkaar temengen.
Inplaats die anderhalve kilo biks die ze nu gewoon standaart krijgt...
Omdat ze anders alleen mais krijgt wanneer ik op stal ben 1x per dag.
Of is een halve kilo mais teveel bij die kilo biks?
Ben altijd bang dat ik teveel geef of te wijnig dat het gewoon weg niet helpt ben altijd wel voorzichtig met zulk soort dingen niet dat ze in ene keer met koliek staat. Clown

Ik zou dan gewoon als extra die maismeel kunnen geven als ik zeg maar op stal kom.
Inplaats van nu die zemelen/slobber/muslie.

Wat zouden jullie doen en kan dit kwaat of is dit gewoon een goede oplossing of zeggen jullie nu keihard NEEEE of moet ik juist meer mais geven? Huilen van het lachen
(Ben gewoon voorzichtig met zulk soort dingen) Clown

En ik neem aan dat het niet veel kwaat kan om mais door haar extratjes tegeven voorlopig tot ik maismeel heb gehaald?
Meestal gaf ik haar daarvan een kwartje maar dat ben ik een beetje gaan ophogen het was eerst gewoon als beloning voor na het rijden enz.
Alleen omdat ze nu invalt ben ik haar hier meer van gaan geven wat ik al zij 3kwart/kilo.
Als ik haar nu een halve kilo geef hoeveel mais kan ik daar dan bij gooie?
Zelfde vraag als met een kilo. Clown
Dan kan ik een beetje inschatte hoe of wat namelijk. Haha!

p.s
Sorry voor me ingewikkelde verhaal. Clown
Loranda is trouwens pas ontwormt en 4 weken geleden naar de tandarts geweest dus daar ligt het niet aan dat ze zoveel invalt.
Zo ie zo is het al een heel iel paardje voor haar grote ze is 1,70m.

In ieder geval bedankt voor het lezen hoop dat iemand mij een beetje weg wijs kan maken. Haha!

x_Mliss

Re: Mais wat tegeven kwa hoeveel heden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 19:34

Iemand Huilen van het lachen