Iets om een ouder paard soepel te krijgen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Iets om een ouder paard soepel te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:22

Mijn 18 jarige is als je elke dag rijd, lekker los en soepel door het lichaam heen.
Maar nu school weer begonnen is en de dagen weer korter worden is het voor mij onmogelijk om echt elke dag te rijden.

Wat ik al snel merk is dat ze na een dag of 3/4 stil staan gruwelijk stijf word, niet alleen is ze dan bijna niet te rijden, maar heeft ze er ook echt last van.
Ik zie haar op die momenten echt als een ander paard, ze is dan inneens "oud" zowel in haar motoriek als geestelijk. Terwijl als ik elke dag rijd (zodat ze soepel is), dan is ze een pittig en druk paardje die je met gemak 10 jaar jonger zou schatten.

Is er eventueel een suplement of iets anders om haar te "versoepelen"?

ikenindi

Re: Iets om een ouder paard soepel te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:23

meer weidegang zodat ze zichzelf beweging kan geven? als je een paard geen beweging geeft kun je niet verwachten dat je met een supplement hem weer soepel kunt krijgen denk ik eerlijk gezegd..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:24

ikenindi schreef:
meer weidegang zodat ze zichzelf beweging kan geven? als je een paard geen beweging geeft kun je niet verwachten dat je met een supplement hem weer soepel kunt krijgen denk ik eerlijk gezegd..

Ze staat de hele dag op de wei Vork Meer uur past er niet in een etmaal denk ik.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:29

Er zijn wel verschillende supplementen die iig beweren dit te doen. Als je bijvoorbeeld op www.paardendrogist.nl kijkt zie je veel. De 25-jarige bij mij op stal heeft vorig jaar Easy Action gekregen. Daar deed hij het wel goed op maar of het echt veel verschil uit heeft gemaakt kan ik moeilijk zeggen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:36

Equidea schreef:
ikenindi schreef:

Ze staat de hele dag op de wei Vork Meer uur past er niet in een etmaal denk ik.

oke, dat miste ik in je stukje dan Knipoog

er zijn wel een hoop supplementen te verkrijgen. aan de werking twijfel ik een klein beetje, maar volgens mij werken de meeste volgens t etiket ook alleen als je echt beweging geeft ook...

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:21

Vitamine E, volgens mijn dierenarts. En mijn paard lijkt het ermee eens te zijn (merrie van 25).

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:03

de mijne is het ook eens met vitamine e een heel duidleijk verschil en dat terwijl ze maar 1/3 van de minimum hoeveelheid krijgt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:32

Het paard van mijn instructrice en mij zijn allebei 14 en krijgen Arthro plus ofzoiets. Dat is om alles wat soepeler te houden, het is alleen te krijgen bij de dierenarts.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:07

Voor gewrichten primeval gelatinaat of glucosamine, en als de stijfheid in de spieren zit vitamine e+selenium. Het beste is denk ik om haar zo veel mogelijk te rijden. Rust roest in de meeste gevallen.

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:11

In principe is het voor geen een paard goed om 3 dagen te rijden en dan weer stil te zetten en zo doorgaan.
Ik denk dat je haar het beste lekker op een land kan zetten en als je tijd hebt om te rijden niet al te lang rijdt! Bloos