Help Help

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat hebben jullie

Poll eindigt op

Een emmer
14 (32%)
Een Automatiche drinkbak
29 (67%)

Totaal aantal stemmen: 43

femmiel

Help Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 20:01

Hallo'
Mijn vader heeft een automatiche drinkbak gemaakt(kameel) maar bonny snapt niet dat ze op het klepje moet drukken voor er water uit te krijgen.
Ze heeft er absoluut geen angs voor.
Maar ze snapt het gewoon niet ik heb al met eten op het klepje leggen enz enz geprobeert help help help want ik vind het sonde om het bakje erzo zielig bij te laten staan.
En het werk van m'n vader te laten staan(het is een gewone drinkbak mijn vader heb hem aangesloten)
Hebben jullie dit probleem ook gehad,hoe verhelp je het en leer je hem erin drinken.
Ik hoop op goede tips alvast bedankt
-xxx- Femke&Bonny

criollolover

Re: Help Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:05

je doet zelf ff het drinkbakje vol met water, zodra ie dorst krijgt dan drinkt ie dat op, dan komt ie vanzelf wel met zijn neus tegen het klepje aan, heus als ie echt dorst krijgt komt het wel goed. niet te veel zorgen over maken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:06

Komt van zelf goed... als ze dorst krijgen komen ze er vanzelf achter.

Je kan eventueel door het water wat je al hebt vol laten lopen een beetje appelsap oid heen doen... zodat het wat eerder trekt om er uit te drinken. Dan drinken ze en komen ze vanzelf tegen het klepje aan.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 20:34

Maar zij drinkt eruit en als het op is loopt ze weg maar als ze drinkt komt ze niet met haar neus aan het klepje bedankt voor de tips maar hier kan ik niks mee sorry
Mischien wil ik dat met appelsap wel eens proberen wat voor appelsap moet ik dan gebruiken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:44

Bij mijn ene pony hebben we er 3 dagen over gedaan om hem dat te leren,hij was bang voor het gesis wat het water maakt Clown .
Dus rustig aan begonnen...'s morgens had hij flink dorst dus bakje vullen en leeg laten drinken,daarna laten drinken terwijl je op het lepeltje drukt.
Op een gegeven moment haal je je hand weg en duwt voorzichtig de neus ertegen aan.Klaar maar wel 3 dagen verder.... Tong uitsteken Knipoog

Ik had er wel even een halstertje omzitten omdat hij het zo eng vond en meteen in de verste hoek ging staan Tong uitsteken
Met geduld en toewijding kom je een eind maar ze moeten wel goed dorst hebben anders tonen ze eigenlijk geen interesse Knipoog

Succes!!
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 30-08-08 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:45

maakt niet uit. of wat ranja er door kan ook... asl het maar zoet is.

Ze moet het toch echt zelf leren. Als ze dorst krijgt gaat ze vanzelf bedenken dat ze daar water kon krijgen.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 20:49

Dankjewel voor de tips

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:45

Onze shet heeft een drinkbakje op goede hoogte maar vertikt het eruit te drinken, daarom voor hem maar een ijzeren drinkbak opgehangen die we zelf vullen met water.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:35

oh, nou sorry hoor, maar wat heeft ts hieraan?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:40

criollolover schreef:
je doet zelf ff het drinkbakje vol met water, zodra ie dorst krijgt dan drinkt ie dat op, dan komt ie vanzelf wel met zijn neus tegen het klepje aan, heus als ie echt dorst krijgt komt het wel goed. niet te veel zorgen over maken.

Inderdaad, als die echt dorst krijgt, dan komt ie er vanzelf wel achter. Dan gaat ie wel dingetjes proberen om wel water te krijgen. Als je paard een lege bak of lege wateremmer heeft gaat ie er vast ook wel mee stoeien en rammelen. Als die dat met de drinkautomaat doet dan komt hij er vanzelf achter dat er water uit kan komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:46

De eerste dag zou je een halfvolle emmer bij de aut. drinkbak kunnen zetten.
Die is snel leeg en dan gaat die vanzelf proberen wat uit de aut. drinkbak te krijgen.
Zorg wel dat er water in staat.
Zo heb ik mijn shet dat ook geleerd.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:31

Nou heb ik haar 2dagen het water vol laten lopen nu drinkt ze er nog niet uit.
Ze snapt gewoon niet dat ze erop moet duwen.
'k ga morgen eens met appelspap/Ranja proberen.
Ik ben zo bang dat ze niet genoeg drinkt???

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:40

Als ze echt dorst heeft komt het vanzelf wel,je moet gewoon even volhouden.
Geef haar de hele dag onbeperkt drinken en 's nachts niet,dan heeft ze echt voldoende dorst in de ochtend.
Bakje vol laten lopen en als het bijna leeg is druk je haar neus ertegen...echt niet zo moeilijk maar je moet niet te snel opgeven.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:21

die van mij drinkt met haar onderlip tegen de lepel die wil pertinent geen natte neus krijgen. Misschien die van jou ook

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:23

Ik zou het echt actiever aanleren.
Ben je vertrouwd met werken met bekrachtiging, clickeren oid?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:45

Mijn paard had voorheen een emmer in de stal en kende het automatische systeem dus ook niet, dus toen ik op onze nieuwe stal aankwam was ook ik zeer huiverig dat hij er niet uit zou drinken want hij was er doodsbang voor.
Ik wilde een emmer erin hangen net als altijd en toen kreeg ik natuurliojk te horen ''ja als je dat doet leert hij het nooit!'' ja en eigenlijk hebben ze gelijk.
Ik heb toen de emmer weg gelaten en de bak iedere avond opnieuw vol met water laten lopen, uiteindelijk zag ik hem na 2 weken zelf uit de bak drinken.
ik kon dit op deze manier doe omdat hij van 9 tot 7/8 uur s''avonds buiten staat en dus al de hele dag over vers water beschikt, wanneer je paard dus alleen in de stal staat is het een ander verhaal natuurlijk.
Als jou situatie hetzelfde is dan zou ik het ook gewoon eens 2 weken aankijken en de bak steeds vol laten lopen.

Het paard wat naast Wodan staat staat er inmiddels al vanaf februari en drinkt nog steeds niet uit de bak dus die heeft inmiddels weer een emmer in de stal, dus zoals je ziet werkt het niet voor ieder paard maar ook deze eigenaresse heeft vanaf dag 1 wel een emmer in de stal gezet, dus ja?
In mijn ogen is het zo dat als een paard echt dorst heeft hij de conclusie tot de drinkbak wel zal maken. Knipoog

SUCCES ERMEE!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 20:00

ZE DOET HET

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:42

femmiel schreef:
ZE DOET HET

OK dan! zie je wel...even geduld en doorzetten Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:16

SUPER!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 17:43

Ik dacht dat ze het niet konde,maar iemand zette iedee x weer een emmer neer dus dronk ze ddar maar uit.
Toen heb ik haar bespioneert Bloos en ze deed het.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:01

Tuurlijk kan Bonny uit een automatische drinkbak drinken. Had mij maar gevraagd! Ze heeft bij ons nooit anders gehad! Misschien had ze gewoonweg geen dorst als jij er bijstond.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 14:33

OOOOOHHHWWW,kleine clown wat ze is.
Iedereen voor de gek houd:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 14:36

Toen ik mijn weide drinkpomp kocht (zo'n ding voor koeien, ook ideaal voor paarden) heb ik een avond de waterbak weg gehaald. 's Ochtends hadden ze wel zin in water. Toen heb ik vlak voor de opening waar het water het bakje instroomt een snoepje gelegt. Die merrie van me rook dat, begon tegen het ding te duwen om erbij te komen en het snoepje stroomde zo naar haar toe. Maar ze had ook gelijk door dat er water uit kwam dus. De jongste heeft gewoon zijn moeder nagedaan.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 16:39

Er mag hier wel een slotje op zekan het toch