gevolgen regumate?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

gevolgen regumate?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:48

Hoi!

(ik heb de zoekfunctie al gebruikt Knipoog )
Maar wil graag wat meer weten over wat ik moeilijk kan vinden.

Regumate klinkt allemaal heel positief. Maar zitten er ook nadelen op voor lange termijn? Is het niet slecht of wat dan ook? Kunnen ze er niet onvruchtbaar van worden?
Dat zijn eigenlijk vragen waar we mee zitten. Ook omdat het duur schijnt te zijn.
En ik had ook nog iets gevonden over MoodyMare, een kruidensupplement. Is dat beter?
Ook had ik wat gevonden over knikkers, maar dat leek me ook niets, omdat er een risico is dat je paard onvruchtbaar kan worden.

Scum

Re: gevolgen regumate?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:58

--> VS

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:01

Ik heb toen gekregen omdat anders mijn merrie haar bevruchte eitje zou verwerpen omdat er weer een hengstigheid aan zat te komen... Helaas heeft de (dure) regumate toen niet gewerkt en moest ze alsnog een keer geïnsemineert worden... tis vieze troep voor mensen, zwangere vrouwen mogen er niet aanzitten dus zal geen supergezond iets zijn voor je paard..

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:30

Ik heb deze fles twee keer gehad.

Mijn merrie komt in de winter niet goe duit haar hengstigheid, word dan erg lastig, vooral met opzadelen en opstijgen en met poetsen enzo. Ik heb hier toen een kuur van gegeven van een fles. En het jaar erop was het weer hetzelfde, en weer een kuur gegeven van een fles. Ik was er zeer tevreden over.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:46

Mijn sportmerries kregen dit vroeger standaard, tegen de hengstigheid en hierdoor hadden ze veel minder last van de bekende merrie trekjes!
Ik heb nooit problemen gezien op langere termijn en weet dat het op veel grote stallen word gebruikt.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:09

Mijn merrie krijgt al enkele jaren Regumate (al van bij de vorige eigenaar), de veearts verzekerde mij dat het geen kwaad kan...
Maar het fijne weet ik er ook niet van hoor, heb ook al overal lopen zoeken maar nergens iets gevonden.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:46

regumate is eigenlijk een middel voor varkens, dat kan ik je verder nog vertellen.
verder is het bij de meeste dieren/veeartsen wel te krijgen en word er eigenlijk verzekerd dat het geen kwaad kan, ik ken ook geen slechte gevallen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 07:47

oke, bedankt voor de reacties!

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:43

pre schreef:
regumate is eigenlijk een middel voor varkens, dat kan ik je verder nog vertellen.
verder is het bij de meeste dieren/veeartsen wel te krijgen en word er eigenlijk verzekerd dat het geen kwaad kan, ik ken ook geen slechte gevallen.

Ze hebben er ook een paardenvariant van.

Mijn merrie krijgt het omdat als ze hengstig is en tegen der eisprong aan zit ze altijd koliek krijgt.
En hiermee heeft ze er geen last van. Naar mijn weten kan het ook geen kwaad.
Je moet het eigenlijk gewoon zien als een prikpil. alleen dit moet je dagelijks geven.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:04

mijn merrie krijgt het omdat ze zich teveel laat dekken. gevolgen voor in de toekomst? volgens mij DA niet zou wel op tijd moeten stoppen als we een veulen willen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:12

de bijsluiter.. zeg maar..
http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?object=repetorium&template=display.product&productid=2332

Regumate Equine
Productnaam
Regumate Equine
Leverancier
Intervet/Schering-Plough Animal Health
Postbus Postbus 50
Postcode 5830 AB Boxmeer
Land NL
Telefoon 0485 - 587654
Fax 0485 - 587653

Farmaceutische vorm
Heldere olieachtige oplossing voor oraal gebruik.
Samenstelling
2,2 mg/ml Altrenogest.
Eigenschappen
Regumate Equine is een synthetisch derivaat van progesteron, het drachtigheidshormoon.
Doeldier
Paard (merrie).
Indicaties
Bij een merrie met duidelijke folliculaire activiteit in de overgangsperiode tussen seizoensgebonden anoestrus en het voortplantingsseizoen (follikels van tenminste 20-25 mm aanwezig aan het begin van de behandeling): -Onderdrukking/preventie van hengstigheid (meestal na 1-3 dagen behandeling) gedurende de verlengde hengstigheidperiodes die optreden gedurende deze periode. -Controle van het tijdstip van initiatie van hengstigheid (ongeveer 90% van de merries vertonen tekenen van hengstigheid binnen 5 dagen na het einde van de behandeling) en synchronisatie van ovulatie (60% van de merries ovuleren tussen dag 11 en 14 dagen na het einde van de behandeling).
Contra-indicaties
Niet gebruiken bij merries waarbij een baarmoederontsteking is vastgesteld. Niet gebruiken in hengsten.
Bijwerkingen
Bijwerkingen zoals een baarmoederinfectie, zijn uiterst zeldzaam.
Dosering/Toediening
1 ml per 50 kg lichaamsgewicht per dag gedurende 10 opeenvolgende dagen. Regumate Equine dient aan het voer van de merrie toegevoegd te worden, in een eenmalige dosering per dag, of het dient met een spuit direct in de mond te worden toegediend.
Wachttijdadvies
Slacht: 21 dagen Gebruik bij lacterende dieren die melk voor humane consumptie produceren is niet toegestaan.
Waarschuwingen
Zwangere vrouwen dienen het product niet te gebruiken. Vruchtbare vrouwen moeten voorzichtig met het product omgaan. Personen met progesteron-afhankelijke tumoren of trombo-embolische afwijkingen mogen het produkt niet gebruiken. - Direct contact met de huid vermijden. Draag beschermende kleding. Indien product op de huid komt, direct afwassen met water en zeep. Was de handen na gebruik. - In geval van contact met de ogen wassen met overvloedig water. Raadpleeg een arts. - Herhaalde opname kan leiden tot verstoring van de menstruele cyclus, baarmoeder- of buikkrampen, toegenomen of afgenomen menstruatie, verlengde zwangerschap of hoofdpijn.
Houdbaarheidstermijn
Houdbaarheid na eerste opening: 14 dagen (150 ml). Houdbaarheid na eerste opening: 28 dagen (1000 ml).
Verpakking
Flacon à 150 ml en 1000 ml.
Registratienummer/Kanalisatiestatus
Reg NL 10264. UDA

Overigens heb ik er voor gekozen... ook al loopt mijn paard echt niet!!
als ze hengstig is..
(heb in een Z proef al eens stilgestaan op een diagonaal uitgestrekte draf..)
Om haar geen hormonale behandeling te geven..
(wel als ik haar drachtig zou willen hebben Haha! ander geval)