Foeneknof zeewier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia

Foeneknof zeewier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 15:17

Wie heeft er ervaring met dit product?

Vanmiddag was ik op de site van de paardendrogist aan het rondneuzen. Ik moest magnesium gaan bestellen (Alle drie de dames hebben een aangetoond magnesiumtekort) en zag toen de foeneknof zeewier staan.

Het zou goed zijn voor de luchtwegen, spijsvertering, zou rijk zijn aan vitaminen en mineralen en voor een goede vacht zorgen.
Nu zijn dit problemen waar bij ons het ene of andere paard wel wat last van heeft.
Manouk likt erg veel, 'vreet' echt likstenen. Vivian is snel wat koliekerig en aan de diarree. De knoflook zou daarbij goed zijn voor vliegen zegt men, dus daar zou Alena baat bij hebben.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.

Daarbij zou ik graag willen weten in hoeverre het geven van foenegriek, knoflook en zeewier kwaad kan. Is er hier iemand die daar verstand van heeft?
De paarden zijn geprikt op mineralen en vitaminen. Hieruit bleek dat ze magnesium tekort hadden en vrij veel calcium en fosfor binnen kregen. Logisch, want ze staan op weide die bemest wordt voor melkkoeien.
We willen proberen of we voor volgend jaar een stuk onbemest kunnen laten voor de paarden, maar dit moet overlegd worden met de boer.

x_Mliss

Re: Foeneknof zeewier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:21

Vroeger kreeg mijn verzorgpaard dit altijd gewoon eens een schepje door zijn voer.
Hij zag der wel altijd super uit en het was echt een glimworm!
Alleen heb ik der zelf ook niet zo veel verstand van dus kan je verder niet helpen maar ik blijf ook zeker even mee lezen. Haha!

Jessica1981

Re: Foeneknof zeewier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:41

Ik heb twee paarden. Beide paarden krijgen foeneknof zeewier door het eten. En in de zomer maanden. doe ik zeg maar 2 van deze zaken mengen met nog een zak met knoflook granulaat. Ik heb het dan over 1 kilo zaken. Inverband dat je dan net wat extra hebt met die vele vliegen en dazen van tegen woordig. Ze hebben er nog wel last van maar wel stukken minder. En ze zitten beide heel mooi in hun vacht. Naar mijn idee werkt het echt.
Ik zou gewoon zeggen probeer het zelf. Het is homeopaties dus baat het niet schad het niet.