Voerschema volle twenter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Voerschema volle twenter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:33

Ik heb net een bijna 2 jarige friese merrie gekocht. Ze is vrij fors gebouwd en er zitten hier en daar al wat spekjes aan Clown

Nu staat ze in principe dag en nacht op een redelijk kale wei. Met slecht weer in de nacht naar binnen en dan wat paardenkuil. Geef haar voor de vorm en beloning 1 a 2 handjes muesli zonder haver.

Komt ze nu geen belangrijke voedingsstoffen benodigd voor de groei tekort? Zou ik een supplement moeten geven of meer muesli of ....

_Noah_

Re: Voerschema volle twenter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:31

Een jong paard heeft best wat ruwvoer nodig als ze best flink is zou ik overgaan op hooi ipv kuil zit minder in en kun je haar meer van geven!

Noah kreeg op die leeftijd pavo condition extra daar zit veel in wat een jong paard nodig heeft en hoef je niet veel van te voeren of zo'n pavo koek is ook erg handig om te voeren als ze op de wei staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:34

mijn twenter loopt nu in een volle weide, in de winter krijgt hij smorgens en s'avonds hooi, en 2 handjes biks. dit jaar gaan we overschakelen naar pavokoek, vind hij heerlijk Ja

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 15:02

Kan niet over op hooi. Het is hele droge kuil dus vermoed dat er niet heel veel meer in zit dan goed hooi.
Zo'n koek lijkt mij inderdaad ook handig. Hoeveel biks gaf jij Joya?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:03

Mijn 2 jarige staat 24 uur in de wei en word niet bijgevoerd, alleen als het heel kaal is voer ik een beetje hooi of lucerne.
Die pavo koeken vind ik te droog.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:10

Wij geven de jonge paarden tot hun 3e jaar PAVO podo supply bij als ze op het land staan en dat bevalt heel goed, omdat ze het niet allemaal even lekker vinden mengen we het met een beetje veulenbrok van PAVO.
Podo supply zijn kleine korrels waar alle nodige vitamines en mineralen voor jonge paarden inzitten en waar ze niet dik van worden, ze hoeven er maar een paar honderd gram van te eten en is dus makkelijk op de wei bij te voeren.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 15:19

Ok ook een goede tip die korrels lijkt mij ideaal. Ga eens kijken waar ze hier in de buurt Pavo verkopen. Hier in de buurt heb ik alleen Cavalor en Havens gezien.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:21

Mijn zus werkt in een ruitersportzaak en besteld ze altijd voor ons, weet niet of dat altijd zo kan, maar anders is dat misschien ook een idee als die in de buurt zit..

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:09