Wie ervaring met produkten Grand Meadows

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir_

Wie ervaring met produkten Grand Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:47

Wie heeft er ervaring met:

- Grand Flex
- Grand H.A.
- Grand H.A. Synergy
- Grand Hoof

Ik wil graag weten of mensen die de Flex, H.A. en H.A. Synergie bijvoeren verschil merken en of hun paard ook ingespoten is in het gewricht.

_Mir_

Re: Wie ervaring met produkten Grand Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 07:45

Niemand???

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:22

Jammer, ik had ook wel graag gehoord of mensen er ervaring mee hebben.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:07

Ik heb voor mijn paard de Mega Grand Flex. Ik heb haar sinds begin dit jaar erop staan, mijn paard is altijd erg stijfjes en met eerst losrijden van een minuut of 20 was ze nog niet helemaal top. Ook kwam ze altijd houterig dr box uit en heb toen een VA laten checken van wat t kon zijn. Een zinnig antwoord heb ik er nooit op gehad maar kreeg t advies om eens myoplast te proberen. Heb ik gedaan maar ook dat was t niet helemaal, zag weinig verschil. Toen heb ik met Rob aan de telefoon gezeten van Pardoes Aurora, heel t verhaal uit de doeken gedaan en toen kwam ie met de Mega Gr Flex.
Na een anderhalve week zag ik al verschil, ze kwam heel vlot dr box uit, loopt niet zo verkrampt meer en t gaat nog steeds heel goed. Ben nu aan mn 2e emmer bezig en ga er ook mee door maar ipv een volle maatschep doe ik nu een halve, was ook het advies van Mieke.

Geef jij t ook aan je paard of ben je van plan dit te geven ?? Pardoes Aurora staat ook op Horse Event.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:56

Ik heb de H.A. gebruikt van de winter, maar zag niet echt verschil... Ik ga binnenkort naar de kliniek en wil dan weer een van de supplementen gaan gebruiken.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:05

Ik ben erg benieuwd of er ondertussen al meer mensen zijn die ervaringen hebben met Grand Meadows.
Ik gebruik zelf voor mijn paard met artrose al een ruime tijd Flexijoint van Equimins waar ik een redelijk resultaat van zie: nog wel stijfheid maar geen langere periodes kreupel meer. Ik ben daarom een beetje huiverig om over te stappen naar een ander middel maar Grand meadows wordt hoog aangeschreven en ben erg benieuwd naar de resultaten

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:11

Hexodrien ik zou eens contact opnemen met Pardoes Aurora en gewoon vragen hoe dat zit met overstappen naar ander merk. Volgens mij
gaan equimins (heb ik hoofmender van) en grand meadows heel goed samen. Ik ga bijna aan mn 3e emmer grand mega flex beginnen en kan
nu de dosering gaan halveren. Mijn paard loopt echt super de laatste maanden. Suc6.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:40

Dank je wel, ik had al een vertegenwoordiger gesproken van Pardoes Aurora bij horse event en die heeft mij grand meadows inderdaad aanbevolen. Vandaar dat ik er nu dus ook aan denk over te stappen maar ben erg benieuwd naar ervaringen in de praktijk. Waarom heb jij gekozen voor grand mega flex ipv grand flex? Fijn om te lezen dat jou paard het er zo goed op doet.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 11:50

Ik gebruik nu al een aantal weken Mega Flex en ze loopt al iets beter, ze is inmiddels 2 keer ingespoten in d'r schouder en in d'r kogels hebben we atrose cat. 2 geconstateerd en heeft 2 dozen Quadrisol op. Ik heb de Mega Flex omdat daar de hoogste dosering Glucosamine in zit en de MSM pijnstillend werkt.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:02

Maar dan weet je dus niet of het aan de grand flex ligt
Volgens mij heeft trouwens de gluco van www.shiraf.nl de hoogste dosering?

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 12:21

Nee dat weet ik nog niet, dat moet de toekomst uitwijzen... Maar Ol heeft niet alleen atrose maar ook aanhechtingen van het sesambeenbandje die niet goed zijn en pijn veroorzaken. Helaas zijn dit weke delen en kun je daar niks aan doen.

Mega Grand Flex bevat 12.500 mg Glucosamine HCL en 10.000 mg MSM per dosering.

Shiraf bevat +/- 8.544 mg D-Glucosamine HCL per dosering

Zelf uitgerekend:

pot bevat 960 gram voor een maand, 30 dagen

960 : 30 = 32 gram per dag

26,7 gram D-Glucosamine HCL / 100 gram produkt = 8,544 gram per dosering

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:56

Er is gebleken dat een paard (500 kg) tussen de 6 á 10 gram gluco per dag nodig
heeft, afhankelijk van het probleem. Ik weet niet als er meer gedoseerd wordt, of het
lichaam dat dan uitscheidt.
In de literatuur is er toch steeds het bewijs dat gluco in combi met chondro het
effectiefst is.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 18:58

Dat weet ik niet... De Mega Flex is ook in eerste instantie bedoeld als kuur. Je kan of de dosis verlagen, of over naar de Flex.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:02

Mijn persoonlijke bezwaar zou het ontbreken van de chondroitine zijn, daarnaast een te hoge dosis en daarmee ook een hoge kostprijs.

Mieke_Sling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:46

Chondroitinesulfaat is over het algemeen zeer slecht opneembaar (slechts 5%), vanwege de grote molecuul. Wat van belang is dat het product depolymerized Chondroitinesulfaat bevat. Hierbij is Chondroitine molecuul verkleind tot 1/90 deel, waardoor de opneembaarheid aanzienlijk wordt vergroot. De meeste voedingssupplementen op de markt bevatten standaard slecht opneembaar Chondroitinesulfaat. Glucosamine HCL (de zuivere vorm) wordt door het paard zelf omgezet in Chondroitinesulfaat. Bij Mega Grand Flex is de opneembaarheid van de Glucosamine HCL tussen de 95% en 98%. Glucosamine HCL is de meest essentiele basisvoedingsstof voor het voeden van gewrichten. Wil je alles weten over gewrichtssupplementen Google dan naar "De waarheid over voedingssupplementen voor gewrichten. ("The Truth About Joint Supplements") "

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:15

Ga ik opzoeken, thanks!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:26

Nu is dat artikel het enige dat beweert dat chondroïtitne overbodig is terwijl alle andere juist heel duidelijk zijn over de slechtere opname, 10 tot 15 % , maar dat zelfs in die dosissen er nog voldoende werkzame stof opgenomen wordom effectief te zijn. Ik heb dus meer "bewijs" gelezen over het nut van Chondroïtine dan het achterwege laten Knipoog

Mieke_Sling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:26

Er zijn nogal wat wetenschappelijke studies over standaard Chondroitin sulfaat en de opneembaarheid hiervan bij paarden.
In sommige gevallen wordt zelfs gesproken over nihil opname. Wellicht hebben jullie hier wat aan.
2 belangrijke:

Vooraanstaand orthopedisch chirurg Ian Wright van De Paardenkliniek "New Market" in de UK heeft nogal wat studie er over gedaan.
Conclusie: Quote:"In my opinion, therefor, Chrondroitin Sulphate is not an appropriate oral supplement for Horses with joint disease and I suspect that over the next few years it will fall into disuse in that role"

In the Encyclopedia of Natural Medicine (Michael T. Murray, N.D. & Joseph E. Pizzorno, N.D.)
Quote: "While the absorption rate of Glucosamine Sulfate is 90 to 98%, the absorption of intact Chondroitin Sulfate is estimated to be anywhere from 0 to 13 %. The difference in absorption is large due to the difference in size. Chondroitin Sulfate molecules are at least 50 to 300 times larger than Glucosamine Sulfate molecules and are too large to pass through the normal intact intestinal barrier.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:29

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:16

Ik heb een aantal maanden Mega Grand Flex gebruikt, in het begin de normale dosering en na een tijdje afgebouwd naar een halve dosering. Nu heb ik sinds een paar weken Grand H.A. en ik ben nog steeds tevreden Lachen Mijn paard is in ieder geval niet meer kreupel geweest sinds ik deze supplementen voer.