Wat willen jullie zien in een paardenvoeder ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Wat willen jullie zien in een paardenvoeder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 16:46

Hey bokkers !
Kennen jullie Aveve ?
Voor degene die het niet kennen, het is een speciaalzaak voor hobby, tuin en dier.
Aveve heeft ook een eigen lijn paardenvoeders.
Mijn paardje krijgt enkele voeders hiervan gevoerd.
Nu ben ik al heeel lang op zoek naar het perfecte voer en ik besloot eens een mailtje te sturen hierover naar Aveve.
En ik kreeg vrijwel meteen een mail terug. De paardenvoeders van Aveve hebben de laatste tijd niet zoveel succes en ze willen een nieuw voeder creëeren.
Ik mag hier aan meewerken (nu ja, meewerken eum, ideeen enzo geven).
Dus nu wil ik hier eens zien wat de paardenhouder wilt zien in zijn paardenvoeder.
Ik heb enkele puntjes die ik graag zou willen zien:

-hoge vitaminesering
-laag zetmeel en suikergehalte, weinig melasse
-veel plantaardige oliën, hoog vetgehalte
-structuurrijk voeder door toevoeging van luzernevezels
- ...

Geef je mening, ideeën, ....

Alvast bedankt !

Edit: by the way, het gaat om een nieuw sportvoeder.

ElCid

Re: Wat willen jullie zien in een paardenvoeder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:56

Geen onnodige toevoegingen, zoals melasse, conserveringsmiddelen en andere rommel. Daarom voeren wij onze paarden een granenmengsel ( haver, tarwe, mais, gerst), merkloos zo van de boer, lucerne zonder toevoegingen (uit 400 kilo balen) en goed hooi ( van de buurman boer) Haha! . Ze krijg en een vitaminensupplement erbij. That's it!
Resultaat: gezonde, blije paarden met goede hoeven en meer dan uitstekende conditie en voor ons dat we geen belachelijke prijzen betalen voor een zak voer waar dingen in zitten die ik niet hebben wil en dat we prima hooi hebben waar we ook de herkomst van kennen, we helpen nl. met het hooien. Dus ook blije eigenaren en een blije portemonnee; dat laatste is een mooi meegenomen voordeel Knipoog Kunnen wij ook nog eens lekker uit eten Vork

Sportvoeders etc. is dus aan ons ( lees; onze paarden) niet besteed, ik zie er het nut niet van in en de DA die ons adviseert al helemaal niet, integendeel.

Edit: ons voer komt uit Groningen en wordt 1 x in de zoveel tijd per 1000 kilo bij ons afgeleverd. Zit geen voerhandelaar tussen.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 25-07-08 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:57

dat het beschikbaar is bij de voerhandelaar Knipoog Ik zou hier namelijk eerder denken aan een marketing en distributie probleem, dan kom je er niet met een nieuw voer.
Je kunt elk voer verkopen, al zijn het maar blokjes samengeperst stro (pavo heft dat een tijdje in de running gehad als 'dieet voer' volgens mij, probleem was dat de meeste paarden het niet lustten), als de marketing maar goed is. Als dan later blijk dat de kwaliteit niet goed is, dan raak je je klanten kwijt.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:58

Extra biotine!

Das het enige dat ik nu al voor elk paard dat ik ooit gehad heb in potten heb moeten bijkopen. Als ik ermee stop krijgen ze weke hoeven. Volgens mij bevatten de meeste voeders er te weinig van.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:00

Klara16 schreef:
Extra biotine!

Das het enige dat ik nu al voor elk paard dat ik ooit gehad heb in potten heb moeten bijkopen. Als ik ermee stop krijgen ze weke hoeven. Volgens mij bevatten de meeste voeders er te weinig van.

Lucerne voeren, heb je geen biotine meer nodig, daar zit het van nature al in.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:02

Dat is denk ik ook het probleem van de meeste voeders, er worden dingen ingedaan om volume te krijgen (zo goedkoop mogelijk) en om het tot een brok te kunnen persen en te weinig gekeken naar wat een paard precies nodig heeft in het dagelijkse leven. Ik vind dus de meeste brok al niet geschikt.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 23:01

Zammie schreef:
Dat is denk ik ook het probleem van de meeste voeders, er worden dingen ingedaan om volume te krijgen (zo goedkoop mogelijk) en om het tot een brok te kunnen persen en te weinig gekeken naar wat een paard precies nodig heeft in het dagelijkse leven. Ik vind dus de meeste brok al niet geschikt.

Ben ik nou het helemaal mee eens ! Daarom wil ik dit voeder zo goed mogelijk proberen samenstellen.
Dus een gezond paardenvoeder zonder rotzooi in, geen bewaarmiddelen etc ...
En ik wil kwaliteitsvolle ingrediënten in het voeder gebruiken, dus niet zomaar iets om het maar op te vullen ...

Nog mensen ?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:52

precies wat jij schrijft: maar dan gewoon helemaal geen melasse en ook geen andere toevoegingen.

alleen:
hoog vezel
hoog vitamine mineralen
hoog olie
laag zetmeel
laag suiker
laag eiwit
geen conserveringszooi
geen melasse

en idd: goed te verkrijgen hier in de buurt! dat is echt drama hier!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 15:56

Ja dat zou ik ook willen ikenindi zoals jij het beschrijft. Haha!
Nu is het even afwachten wat er van komt ...degene met wie ik dit moet bespreken van Aveve is op vakantie en komt op het einde van de maand weer terug. Niet zo lang meer dus ... Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:01

als ze het maken voor een normale prijs wil ik t graag hebben. moet t wel in de buurt te verkrijgen zijn. of in de buurt van mijn moeder ofzo. dan kan zij t halen en meebrengen als ze naar mij komt.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:07

ikenindi schreef:
als ze het maken voor een normale prijs wil ik t graag hebben. moet t wel in de buurt te verkrijgen zijn. of in de buurt van mijn moeder ofzo. dan kan zij t halen en meebrengen als ze naar mij komt.

Is er geen Aveve bij jou in de buurt dan ? Of hebben jullie van die kleinere Aveve's die niet allemaal ook paardenvoeders verkopen ?