Groene Leem Inwendig mag niet met chip?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_love_U

Groene Leem Inwendig mag niet met chip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:36

Ik wilde dat geven.

Maar nu staat er het volgende :

Zeer fijne klei voor inwendig gebruik. Groene leem is heel rijk aan mineralen en reinigt het bindweefsel en de darmen.

Groene Leem poeder voor inwendig gebruik wordt geleverd zonder gebruiksaanwijzing en dient u te gebruiken volgens het advies van uw dierenarts of natuurgeneeskundig therapeut.
De fijne zuivere groene leem wordt veel gebruikt voor een inwendige reinigingskuur om het lichaam te ontdoen van gif- en afvalstoffen. Dat kan op regelmatige basis (2 x per jaar) of alleen als het dier kwakkelt en regelmatig problemen heeft die kunnen voortkomen uit een "volle" prullenbak (zoals mok, eczeem, te vaak verkouden, infecties, schimmel, enz). Een reinigingskuur met groene leem wordt ondersteund door de toevoeging van essentiële oliën.
Een kuur met groene leem kan niet worden toegepast bij dieren die gechipt (registratiechip) zijn of pinnen in het lichaam hebben. Daarnaast mag groene leem niet inwendig gegeven worden aan drachtige merries, paarden met nierproblemen, paarden die zwaar getraind worden of paarden met fysieke afwijkingen. Wij adviseren dergelijke kuren alleen te geven in overleg met of op advies van een veterinair natuurgeneeskundig therapeut.
Let op: Groene leem kan de werking van medicijnen negatief beïnvloeden.

Dan kan dit toch eigenlijk nooit gegeven worden? Omdat chippen verplicht is.

Hebben jullie het wel gewoon gegeven?

Marlou_

Re: Groene Leem Inwendig mag niet met chip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:38

hmm heb wel eens groene leem gebruikt, niet inwendig. wilde ik wel maar zou begon niet weten hoe ik het toe had meoten dienen haha. wist niet dat het niet mocht bij paarden die gechipt zijn. Dat is die van mij wel.. maar ben wel bekentmet groene leem, goei spul maar dit is nieuw voor me Lachen

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:48

Dit is al zolang achterhaald...onzin dus.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:54

niet waar dus?

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:58

Voorheen gaf men idd die waarschuwing maar tegenwoordig is dat achterhaald.
Je kunt het meer zien als een soort zelfbescherming van de leverancier.
Het enige wat je niet moet doen is flink groene klei smeren op de plek waar de chip zit of bijv. als vrouw met een spiraaltje groene klei op je buik smeren. Maar dan nog is die kans klein...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:21

en waarom mag dat dan niet, is dat van invloed voor de werking van de chip? of van jou voorbeeld? ben daar wel benieuwd naar

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:24

Marlou_ schreef:
en waarom mag dat dan niet, is dat van invloed voor de werking van de chip? of van jou voorbeeld? ben daar wel benieuwd naar

leem staat erom bekend dat het lichaamsvreemde stoffen uit het lichaam drijft. vandaar dat ze dit ook dachten met pinnen en bijv. een chip.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:27

ooh serieus! dus bv: ik zit er aan te denken om een knikker in te laten brengen bij mijn merrie vanwege haar streken tijdens hengstigheid en de ongregelmatigheid. moet ik dan ook uitkijken met leem dus! niet dat ik het veel gebruik maarja

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:14

Marlou_ schreef:
ooh serieus! dus bv: ik zit er aan te denken om een knikker in te laten brengen bij mijn merrie vanwege haar streken tijdens hengstigheid en de ongregelmatigheid. moet ik dan ook uitkijken met leem dus! niet dat ik het veel gebruik maarja

Nee, ze DACHTEN dat bijv. chips en pinnen ook het lichaam uit werden gedreven maar dit is allang achterhaald. dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
leem zorgt er wel voor dat bijv. resten van entingen en ontwormingsmiddelen uit worden gedreven. dus ontwormen/enten/medicijnen en dan groene leem gaan geven heeft dus niet zoveel nut.