Voerschema 24uur weidegang

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elke_fyfel

Voerschema 24uur weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 21:51

Hallo bokkers.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Mijn paard staan voor 2 maanden bij een vriendin van mij, samen met haar paarden bijna iedere dag 24uur op de wei.
Normaal staat ze op een pensionstal waar ze iedere dag zo'n 10 uur buiten staat op een haast kale wei. Daar kreeg ze 2x per dag 1 kilo voer (onderhoudsmengeling) en heel (haast onbeperkt) hooi.
Maar nu staat ze dus bijna iedere dag 24 uur op een wei, met kort gras. (Alleen als het te warm is en veel vliegen, staan ze 6uur binnen)
Mijn paard heeft aanleg op snel dik te worden. Dus ik dacht, voor 2 maanden, dit voerschema op te stellen ;
- 24 uur wei
- geen hooi
- 1 pavokoek (aura) per dag
- soms een handje brok
Als het weer het toelaat, heeft ze per dag 1uur beweging (rijden, longeren..). 2x per week een buitenrit van zo'n twee uur.
Is dit voldoende voer?

Elke

ellepelJarig

Re: Voerschema 24uur weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:28

ja hoor, Je geeft met 1 koek de hoeveelheid vitamines en mineralen, die normaal in een krachtvoergift van 1,5 - 2 kg zit.

dus is het zelfs best veel wat je je dier geeft aan krachtvoer,dat handje brok kun je dus met een gerust hart weglaten Haha!

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 19:08

Zou het mogelijk zijn om mijn paard 2 keer per week slobber te geven van Pavo? Voor de afwisseling en omdat Pyra moeilijk door haar vacht heen komt.. Moet ik die dag die koek (of halve koek?) dan weglaten als ik slobber geef?

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:40

Da's wel genoeg, je moet het wel rustig afbouwen Duivel

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:09

Ik zou wel een beetje uitkijken met helemaal geen hooi meer voeren, zeker als het gras zo nat is als nu. Hooi zorgt voor structuur en voorkomt diaree. In ieder geval wel hooi/gras verhouding op/afbouwen.