Vraag over paardenvoer.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Vraag over paardenvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:33

Hallo,

Wat zijn de kosten nu eigenlijk voor paardenvoer.
Ik hoef geen super sportbrok voor topconditie etc. Gewoon normale goede brok. Wat kost dit per zak?

En ik ben aan het denken, Stro of vlas.
Wat is beter, wat is goedkoper en wat kost dit per baal?

Kan via internet geen antwoord op me vragen vinden.

dankjewel!

Championn

Re: Vraag over paardenvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:12

Het ligt heel erg aan het paard of je voor Stro of Vlas moet kiezen!
Sommige paarden eten hun hele stal (met stro) leeg,en sommige zijn er alergisch voor!
Ik heb geen idee hoeveel het kost.

xSnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:43

nou, tegenwoordig is vlas goedkoper dan hooi voor zover ik weet, en het is ook niet echt duur.
hoeveel precies per baal weet ik niet, maar bij ons kunnen ze goedkoop aan balen komen, iets van 7,50 voor een hele grote baal. Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:00

-> VS

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:56

Het stro is op het moment erg duur.
Wij betalen voor grote pakken tussen 160 en de 180 euro per baal.
VOor een zak pavo sportfit (sportmeusli) betaal ik net geen 14 euro. En voor een zak pianissimo van cavalor betaal ik rond de 12 euro.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:03

paardenbrok heb je vanaf ong 8 euro dan heb je gewoon basisbrok je kan dit bij de boerenbond of welkoop kopen of bij een diervoerder.

stro is duur dit moment maar dat ligt ook waar je woont ik betaal nu 2,50 euro voor een kleine baal.
over een maand is er weer nieuw stro als het goed is en hopelijk zakt de prijs dan maar dat ligt aan de hoeveelheid die ze van het land afhalen.

vlas heb ik zelf geen ervaring mee dus daar kan ik je niks over vertellen Knipoog

Saffierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:01

felicity schreef:
Het stro is op het moment erg duur.
Wij betalen voor grote pakken tussen 160 en de 180 euro per baal.
VOor een zak pavo sportfit (sportmeusli) betaal ik net geen 14 euro. En voor een zak pianissimo van cavalor betaal ik rond de 12 euro.

Huilen jeetje ! wij betalen hier voor grote pakken €27 per gróót pak! ik voer basis dus dat zal €10 zijn per zak ofzo Bloos ! mijn pony staat dus op stro omdat ze het vlas opeet en daar koliek van krijgt .. en ze maakt bij ons van vlas echt een zooooitje in der stal.. dus vandaar stro..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:03

Vind vlas uiteindelijk goedkoper qua gebruik en verwerking en voor een zak brok ben je al snel 10 euro kwijt en de prijzen stijgen soms zelfs nog iets..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:11

De prijzen van brok stijgen ook door de hogere graanprijzen Lachen

Die 160 to 180 euro per grote baal moet toch een vergissing zijn Nagelbijten / Gniffelen
De max die ik tot nu toe heb gehoord is 150 euro per ton en daar viel ik eigenlijk stijl van achterover. Deze prijs kwam mede door groot verbruik maar relatief kleine afname per keer. Ik ga er toch niet vanuit dat één baal een ton weegt. Een jaar geleden was 100 euro voor een ton al flink aan de prijs Scheve mond

Ik zou zelf eens de prijzen van koolzaadstro in de gaten houden Lachen Ook die prijzen zijn flink gestegen (heb al gezien dat een stalhouder vorig jaar 5 euro per baal betaalde en nu 8 euro per baal). Maar doordat de biodiesel in opkomst is, zou de prijs van koolzaadstro wel eens redelijk stabiel kunnen blijven Lachen