Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

beestenfreak schreef:heet het niet sint jacobskruid?
is wel bale ja... heb je die boer al gewaarschuwd?
Citaat:Sint Janskruid: Komt in Nederland heel veel voor en behoudt zijn giftige werking in hooi. Door Sint Janskruid vergiftigde paarden krijgen onder invloed van zonlicht huidproblemen op die delen van de huid waar weinig of geen pigment zit.
Welshcobfan schreef:nee dit is zeker weten sint janskruid, maar volgens mij kan dat voor paarden niet veel kwaad in kleine hoeveelheden. Helpt je paard iig van een mogelijke depressie af
geerke schreef:st. janskruid helpt tegen menstruatie dipjes,maar of het ook giftig is voor paarden weet ik niet,volgens mij is de latijnse naam hypericum en nog iets ,wat ik niet meer weet...
truselientje schreef:Voor zover ik weet is sint janskruid giftig, zowel vers als gedroogd. Vooral imet de gedroogde vorm moet je uitkijken, want het paard herkent het dan niet meer en zal het dus gewoon mee opeten. Ik vind niet dat je overbezorgt bent, het is giftig en zal ook bij kleine beetjes de ingewanden beschadigen. Het zal even duren voordat je er dan wat van merkt, maar al die beetjes bij elkaar zorgen uiteindelijk wel voor een ziek paard.