Hey, weten jullie hoe ik mijn shetlander dikker kan maken want ze zijn er dun je zit hun ribben helemaal! Ik graas nu iederen dag en rijd even niet meer. ik weet niet hoe ik ze dikker kan krijgen ze staan met ze 2e ze krijgen 2 plakken hooi en een hele kilo samen. Ze krijgen alleen smorgens geen bix.
Inderdaad zoiezo ontwormen, als ze wormen hebben kunnen ze of vermageren of verdikkeren . En wat meer ruwvoer kan zeker geen kwaad. Mais is ook een goede tip.
En er staat dat je nu iedere dag graast, maar waarom staat hij niet gewoon uren op het land zoals het hoort! Of anders onbeperkt hooi, en inderdaad ontwormen! En maismeel werkt ook goed
Een pony heeft 2 kg ruwvoer per 100 kg lichaamsgewicht nodig. Voor een pony van 250 kg dus 5 kg ruwvoer, dat is zo'n 3 plakken hooi per dag. En jij geeft nu 1 plak per pony, veel en veel te weinig dus.
Zoals hierboven al vermeld, ontwormen. Zet ze in een wei, maar laat ze in't begin wennen aan het gras, opbouwen. Eventueel ook de da eens laten nakijken ? Heb eigenlijk nog nooit een magere shet gezien waarvan je de ribben kan zien, heb alle moeite van de wereld om die van mij een beetje te laten vermageren.