Hij kan namelijk wel wat kilootjes extra gebruiken,maar van muesli e.d wordt hij zo druk!
Dus die vallen af

Heeft er iemand een suggestie?
Want dit kan zo ook niet langer...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
staroo schreef:Ik lees hier meerdere malen over kuil bijvoeren. Wij konden een paar weken terug geen hooi meer krijgen en toen is ons een groot pak kuil verkocht. Zelf twijfel ik of dat wel zo goed is. Net als de TS heb ik een paardje wat ik maar niet op peil krijg, je blijft zijn ribben zien. Het liefst geef ik ruwvoer maar nu zitten we met zo'n enorm pak kuil, als we het uit elkaar trekken dan komen we erg veel witte plekken tegen, dat dit niet goed is begrijp ik ook wel, maar ik durf het niet onbeperkt te voeren en heb de indruk dat dit heel eiwit rijk is. Omdat het een ouder dier is (18) en ik heb gemerkt dat hij steeds gevoeliger wordt op zijn ingewanden weet ik niet meer wat ik er mee aan moet. Hij is het afgelopen jaar wel 4x ziek geweest. 3x koliek gewoon van de stress, omdat ik met onze merrie naar buiten ging en hij achter moest blijven terwijl er nog een andere haflinger achterbleef waar hij mee groot geworden is en vorige week heeft hij in een gigantische wolkbreuk gestaan, daar is hij echt ziek van geworden, de veearts moest er aan te pas komen. Wie kan mij adviseren of ik nu dat kuilvoer onbeperkt mag geven, hij vindt het nl. best lekker.