Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ellepel schreef:voldoende ruwvoer zeg je....maar wat noem jij voldoende?
en wat is de kwaliteit er van?
drinkt je paard wel genoeg?
denk toch dat je inderdaad je hoeveelheid krachtvoer wat omhoog mag brengen.
zoals ik het lees is het 1/2 brok.
3/4 muesli
en die 300 gram
een halve schep muesli weegt ongeveer 600 gram dus zit je als je alles optelt op bijna anderhalf kilo krachtvoer.
zou dan verhogen naar een volle schep muesli----welke voer je?
en welk merk brok?
komt je paard ook op het gras?
in elk geval het ruwvoer misschien onbeperkt gaan aanbieden?
ikenindi schreef:ruwvoer onbeperkt, en verder vit E+selenium is al een supplement voor de spieren. dan zou ik niet OOK nog iets anders gaan geven.
wat bedoel je met dat de spieren invallen? bedoel je als je een tijdje niet traint? of ook n ahet rijden? want dat lijkt mij erg raar...
verder kun je in het centrale topic voor paarden die te dun zijn eens kijkennaar tips

sonjim schreef:Misschien is het goed om eens te kijken naar voer wat langzame energie levert, ik heb laatst een info avond gehad van de pavo, en zij geven aan dat er een verschil zit in de bron waar de energie per voer uitgehaald kan worden. Olie is snelle energie en bijv. gerst langzame. Niet voor niks bestaat er speciaal voer voor endurance paarden.
Mijn haffie kreeg toen ze gereden werd overigens het dubbele te eten voor 1 tot 2 uur buitenrijden of een uurtje dressuur, dus meer voeren kan volgens mij ook geen kwaad.
Ik weet dat ze bijv. bij Carmen Römer Endurance voer van cavalor voeren, ivm het invallen en op conditie blijven.

Is wel scheve verhouding ca/fosfor, maar in die hoeveelheid nog niet zo erg dat je naast jouw hoeveelheid krachtvoer nog extra granen of zemelen bij moet gaan geven.