spier support groene oss of equitop myoplast?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

spier support groene oss of equitop myoplast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 18:36

Hoi,

Na een aantal maanden van rust vanwege medische problemen bij mijzelf, ben ik inmiddels weer zachtjes aan, aan het trainen met mijn paard. dat wil zeggen een aantal maal per week opbouwende training van hooguit een 1/2 uur, dat ik langzaam naar meer opbouw en hem regelmatig training aan de longe met pessoa.

Om mijn paard te ondersteunen in zijn spieropbouw/conditieopbouw, wil ik hem mogelijk spiersupport van de groene oss of equitop myoplast bij voeren.

Zijn er mensen die beide producten hebben gebruikt en me hun ervaring kunnen vertellen wat het verschil is.

alvast bedankt!

Wanja

Re: spier support groene oss of equitop myoplast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 02:16

Ik heb alleen myoplast gebruikt, kan je dus niets vertellen over het verschil met het andere product. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik heel tevreden was over myoplast. Het heeft bij mijn paardje erg goed geholpen toen ik de training aan het opbouwen was na een lange periode van ziekte. Ze heeft door de myoplast meer body gekregen en had minder last van stijve en stramme spieren.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 08:37

dankje wel voor je reactie. ik ben alleen echt op zoek naar iemand ie beide heeft gebruikt. toch heel erg bedankt.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:33

Ik heb nog geen van beiden gebruikt maar mijn dierenarts raadde mij aan om MSM ((MethylSulfonylMethaan) te gebruiken. Eigenlijk kan je zo'n voedingssuplementen best bij de DA halen, aangezien deze veel hoger geconcentreerd zijn en dus veel beter helpen. Misschien een goed idee om even aan je DA te vragen met welk supplement hij/zij reeds goede resultaten heeft behaald. Zij weten nog altijd het beste wat wel of niet goed is voor je paard. Eens even bellen kost niet veel en je hebt professioneel advies. Nog veel succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:55

MSM is toch geen spieropbouwend middel? Is toch voor gewrichten en een antioxydant?

Ik heb niet Spiersupport gebruikt maar wel een ander produkt met gamma oryzanol. Bij mijn paard werkte dat niet (werd alleen heet) maar een ander paard op stal werd wel echt een beer van een paard. Hou er rekening mee dat gamma oryzanol op de dopinglijst staat.

Equitop Myoplast gaf bij mijn paard heel lichte verbetering en ik ken meerdere wel echt geslaagde gevallen in mijn omgeving. Mijn paard werd er ook losser van.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:36

MSM is ook goed voor de spieren, voor een groot deel onderhoudend, dat heb ik er toch over gevonden. Zorgt misschien niet specifiek voor opbouw maar wel voor onderhoud en voorkomt voor een deel stijve en stramme spieren.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 18:15

dankje voor de reacties. ik denk dat ik met msn niet het gewenste resultaat ga bereiken. gamma oryzanol, lijkt me helaas geen optie omdat ik weer wil gaan starten met hem en ik wil natuurlijk niet het risico lopen. dat.

ik heb zelf overingens wel ervaring met myoplast maar ben vooral benieuwd naar een vergelijking met spiersupport.