Ervaring met glucosamine?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Ervaring met glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:17

Hoi,

Ik was benieuwd of iemand van jullie al ervaring heeft met het supplement GlucoHorse (http://www.glucohorse.com) en / of andere glucosamine producten?
Het belangrijkste: Helpt het en is het de kosten waard?
Ik overweeg genoemd supplement te geven aan mijn paard met een vroeg stadium van artrose en wellicht preventief aan mijn andere paard.

Hoor graag van jullie!

Arabesk

Re: Ervaring met glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:28

preventief heeft geen zin. Je kunt beter ter voorkoming van artrose je paard buiten zetten en veel beweging geven en geen ijzers onder slaan.

GlucosamineSULFAAT is het enige dat wél werkt, glucosamineHCL niet. In het middel van de Groene Os zit de juiste versie

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 02:23

Juist dit middel zegt er wel mee te werken namelijk:

Qoute uit site:
Iedere pot GlucoHorse bevat ruim voldoende zuiver glucosamine sulfaat om een volwassen warmbloed (550-600 kg) gedurende één maand tegen gewrichtproblemen te beschermen en/of te behandelen.

De samenstelling ziet er als volgt uit :

276 gr. zuiver glucosamine sulfaat
80 gr. kaliumchloride, als stabilisator
29 gr. natuurlijk appel aroma
Dat komt neer op 32 dosissen van 8.600 mg zuiver glucosamine sulfaat.
Aangezien de minimale dosis voor een volwassen paard 7.500 mg bedraagt, is het dagelijks rantsoen ruim gedoseerd. Daarenboven is er één dagdosis als extra reserve voorzien. Dit is bedoeld om eventueel verlies bij het voederen te compenseren.

Glucosamine heeft op zich een bittere smaaak. GlucoHorse werd echter verrijkt met
een natuurlijk appel-aroma, zodat het door pony's en paarden vlot en gemakkelijk wordt opgenomen. Het gebruik is zeer eenvoudig.
Eén keer daags wordt anderhalf (1,5) maatschepje GlucoHorse over het voeder gestrooid. Bij pony's mag de dosering gehalveerd worden.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 02:25

Overigens, mijn beide paarden staan 'bloot' (zonder ijzers) en staan in ieder geval van april tot november vrij buiten.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:43

Wat is de prijs van Glucohorse? Ben erg geinterresseerd in dit onderwerp

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 03:30

pas was er een hele rapportage op radar ofzo over glucosamine voor mensen dat wel dan, maar het scheen allemaal niet te werken, en het is duur spul. ik neem aan dat paarden gewrichten en mensen gewrichten het zelfde werken...

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:17

Dan heb je maar de helft van de info gekregen. Men had onvoldoende positief resultaat bij een bepaalde arthrose vorm. dat wil niet zeggen dat het dan helemaal niet werkt Knipoog
Ik had klanten die glucosamine gebruiken voor hun hond. Dolenthousiast want de hond kon veel makkelijker bewegen.
Na de uitzending van radar gingen ze ineens twijfelen...d macht van tv Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:24

Ik ben met kawa eens gestopt... dacht gaat wellicht sowieso nu toevallig beter met hem.
Maar ik zag duidelijk dat het minder ging toen...dus maar vlug weer gaan geven Lachen

Bij dat van glucohorse zit geen chondroitine, terwijl verschillende onderzoeken uit hebben gezegt dat die 2 elkaar wel versterken

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:14

runningkawa schreef:
Bij dat van glucohorse zit geen chondroitine, terwijl verschillende onderzoeken uit hebben gezegt dat die 2 elkaar wel versterken

Bij welke producten zit dit wel in?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:19

Bij mijn paard is 1 april (geen grap helaas) spat geconstateerd. Op aanraden van de DA glucosamine gaan geven. Ik heb wat rond zitten zoeken en ook naar de prijs gekeken (niet geheel onbelangrijk, want je moet het toch dagelijks blijven geven).
En voor mij kwam glucosamine complex speciaal van de groene os het beste uit de bus.
Ik ben het gaan geven aan mijn paard en 2 weken later zag je echt heel veel verschil in zijn manier van lopen.
Toen de DA na 3 weken langs kwam, vond hij hem ook enorm vooruit gegaan. Dus in mijn ogen helpt glucosamine wel degelijk!

De glucosamine die ik geef kost trouwens 60 cent per dag. De duurste zat op 3 euro per dag en het gemiddelde lag rond 1,10 euro per dag ongeveer.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:03

Ik ben hier eigenlijk ook wel geinteresseerd in.
Heeft iemand enig idee of dit kan bij een drachtige/zogende merrie?
En waar bestellen jullie de groene os.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:22

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:27

Shiraf heeft glucosamine/chondroïtine complex tegen een gunstige kwaliteit/prijsverhouding.Prijs: 45,-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:32

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:20

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:07

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:00

mehlika schreef:
Shiraf heeft glucosamine/chondroïtine complex tegen een gunstige kwaliteit/prijsverhouding.Prijs: 45,-

Deze geef ik ook super spul Knipoog heb eens die van de groene os gegeven en die werkte bij mijn pony niet helaas..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:56

Dat sommige niet werken komt doordat de dagelijkse dosis niet hoog genoeg is..
Daarom heb ik de PEGASOS PEGAFLEX, te vinden op de site van DocHorse..
(link hierboven ergens genoemd door mij)

Als je omrekend wat erin zit, krijgt hij dagelijks dit:
15000mg Glucosamine Sulfaat
10000mg MSM (Methylsulfonymethane)
2375mg Chondroitine Sulfaat

Dit is 1 schepje van 50 gram per dag, met een pot van 1500 gr doe je dus 1 maand.
Prijstechnisch ook niet verkeerd.. 1 pot van 1500 gr kost rond de 55,=..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:02

inma schreef:

Van paarden weet ik het niet. Maar ik weet wel dat zwangere vrouwen geen glucosamine mogen Haha!

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:04

ik geef mijn paard al 15 jaar glucosemide, hij is nu 27 jaar en loopt nog vrolijk zijn rondjes 2/4x per week, ik geef primeval. je moet het wel ongeveer 2.4 maanden voeren om resultaat te zien , dit geldt bijna voor ieder product, maar ik ben het met jullie eens, beweging is nummer 1, dan blijven de spieren en pezen, lekker soepel.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:11

Jennyxx schreef:
inma schreef:

Van paarden weet ik het niet. Maar ik weet wel dat zwangere vrouwen geen glucosamine mogen Haha!

Ik denk dat het dan niet handig is om nu te geven. Ik zag ook bij de groene os (speciaal) ook een opmerking staan dat het bij drachtige en zogende merries in overleg moet met DA/therapeut. En dat zal er niet voor niks staan.

Oja, bij de paardendrogist is er nu 10% korting op alle Groene Os producten!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 07:46

Als zwangere vrouwen het niet mogen zou ik het ook niet aan mijn paard geven Knipoog

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:09

Ik gebruik het ook voor mijn paard met lichte artrose. Glucohorse is zeer hoog gedoseerd en betaalbaar. Ik merk wel dag en nacht verschil hoor! Ze loopt weer als een zonnetje. Preventief geven is overigens absoluut geen onzin het kan dan slijtage voorkomen. Mijn paard stond altijd dag en nacht buiten ook in de winter en zelfs zonder ijzers, maar heeft wel degelijk artrose gekregen. Ze is er zelfs op vooruitgegaan door haar in de winter s'nachts op stal te zetten en een deken op te doen! Probeer altijd naar de situatie per paard te kijken en dan besluiten wat het beste is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:41

Hoi,

Ik heb een nieuwe onaangebroken pot glucosamine ( met chondroitine ) van de groene Os te koop .....
Het is een pot van 450 mg voor mensen, maar het bevat precies hetzelfde als die voor paarden ( niet de speciaal ).
Nieuwprijs 45 euro. Voor goed bod !

Groetjes,

Maris

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 14:58

Gezien de hier beschreven ervaringen ga ik dan denk ik toch maar eens een pot kopen... Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen!