Homeopatisch voor luchtwegen?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Homeopatisch voor luchtwegen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 09:12

Hai!
De shet op stal heeft bronchitis. Dat is erg lastig, zeker nu het weer heel mooi weer wordt en het dus weer stoffig wordt. Dan krijgt hij er meer last van.
Medicijnen heeft hij al regelmatig gehad en die helpen ook, maar die mag je maar 14 dagen geven en dan moet er weer een bepaalde periode tussen zitten. Snel daarna merk je aan hem, dat het weer erger wordt.
Hij is verder wel heerlijk vrolijk, alert, wil graag werken, etc.
Een vriendin van me zei, dat er ook homeopatische middelen voor zijn, dus ik ben gaan zoeken, maar kan zo snel niets vinden.

Hebben jullie ervaring hiermee? Wat kunnen jullie mij aanraden?
Het is dus om zijn luchtwegen mooi vrij te houden en de snottebellen te verminderen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!

groetjes, Jaan

Petra_O

Re: Homeopatisch voor luchtwegen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:24

ik heb supergoed ervaringen met de hoestmix van hopp. www.hopp-homeo.nl
Mijn haf hoest vrij snel, en met een paar daagjes hoestmix is het zo weer over. Ik weet niet wat het doet bij bronchitis.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:45

Volg ik even mee...

Ik geef thijm mee in het eten, je vind ook wat terug op de paardendrogist.
Bij de paardendrogist hebben een leuke hooispray met daar alle ingredienten bij, moet eens kijken het gaat over Denolie, euchalyptusolie,enz...
Misschien kan je zelf iets maken...
Niet gemakkelijk die luchwegen é! Bloos

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:39

http://www.simicur.nl
Je hebt hoestmix die je over het voor kan doen, maar als je paard bronchites heeft dan raad ik je de behandeling (stomen met oliën) die werkt echt, vriendin met paard die dat ook had is er stukken beter van geworden er kwam bijna geen slijm meer uit.
Deze man is Da en heeft eigen producten. Ik ben er zeer tevreden over, hij is niet duur en komt door heel Nederland.

Die man van hop is een grote oplichter, hij was mederwerker van simicur en is toen tegen iedereen gaan vertellen dat hij simicur heeft overgenomen, wat dus niet de waarheid is. Ik raad jullie echt af om bij deze man ook maar iets te bestellen want hij is ten eerste duurder ten tweede een grote oplichter en ten derde zijn die producten gestolen van Simicur!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:16

Ik gebruik spul van de Groene Os, volgens mij heet het luchtwegvrij.

Pingel1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:59

Mijn pony heeft ook een soort van bronchitis. Geen last van snot, maar wel benauwd. Dit merk je aan de grote neusgaten en soms als ze diep inademt hoor je goed dat er iets 'in de weg' zit, een soort gerochel zeg maar.
Van de DA heb ik een poosje terug ventipulmin gekregen en capsules (wat dat precies was weet ik ook niet) maar het heeft allebei erg goed geholpen! Alleen is de ventipulmin DUUR en volgens mij mag je dat ook niet onbeperkt gebruiken.
Nu merk ik aan m'n pony alleen nog iets met heel warm weer of als het ergens erg stoffig is. Je merkt ook aan haar dat het haar goed doet dat ze weer de hele dag in de wei staat. Ik geef haar altijd een mix van Fenegriek, Knoflook en Anijs. Dit heb ik via de Paardendrogist besteld en is niet zo heel duur. Deze bestanddelen schijnen alle drie goed te zijn voor de luchtwegen. Ik weet alleen niet of het ook echt helpt bij hele erge bronchitisproblemen. Met mijn pony gaat het op het moment goed maar of dat nou specifiek daardoor komt....... Zoveel mogelijk buiten en op bijv. zaagsel ipv stro maakt al een hoop goed.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:54

De shet staat sowieso al op zaagsel en staat ook zoveel mogelijk buiten.
Ik ga zeker eens kijken naar de gegeven sites en tips! hartstikke bedankt allemaal!

Pingel1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:21

Hoi Jaan81.

Heb stiekem ff in je profiel geneust enneh.... gaat het om het shetje uit je profiel????
Ik kan maar 1 ding zeggen: WAT EEN SCHEETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pling
Echt super leuk!

*Sorry voor off-topic maar moest het ff kwijt!

En oh ja! Hier een link, maar ik gok dat je die al hebt gevonden!
www.paardendrogist.nl

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:07

Pingel1989: Ja, die is het! En thanks! Het is ook een scheet (al weet ie dat zelf ook errrrrug goed! Knipoog hahaha!)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:08

Luchtwegcompositum van de Groene Os is goed...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:33

Nouvel schreef:
Luchtwegcompositum van de Groene Os is goed...

Ja vindt ik ook.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:28

AaronYve schreef:
Je hebt hoestmix die je over het voor kan doen, maar als je paard bronchites heeft dan raad ik je de behandeling (stomen met oliën) die werkt echt, vriendin met paard die dat ook had is er stukken beter van geworden er kwam bijna geen slijm meer uit.
Deze man is Da en heeft eigen producten. Ik ben er zeer tevreden over, hij is niet duur en komt door heel Nederland.

Die man van hop is een grote oplichter, hij was mederwerker van simicur en is toen tegen iedereen gaan vertellen dat hij simicur heeft overgenomen, wat dus niet de waarheid is. Ik raad jullie echt af om bij deze man ook maar iets te bestellen want hij is ten eerste duurder ten tweede een grote oplichter en ten derde zijn die producten gestolen van Simicur!

Dit is echt superspul die hoestmix van simicur.
Ik heb zelf een pony met bronchites en het heeft goed gewerkt en nog een paar mensen heb ik het aangeraden en iedereen had er baad bij.
Zelfs het paard van een vriendin waar al 5 keer de dierenarts voor is geweest met allerlei behandelingen, ze wou het eerst niet proberen maar toen heb ik haar mijn pot gegeven ik had hem op dat moment niet meer nodig.
Sindsdien voert ze het en het werkt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:33

AaronYve schreef:

ik ben die vriendin ( neem ik aan)
buiten laten staan werkt ook goed, voordroog end an deze behandeling ebrij!!
Ik kan alles met mijn paarden heb haar niet meer horen hoesten en zat geen slijm meer in de longen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:37

dampo is zijn neus smeren,verlicht ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:38

ik ben een foto aan uploaden, niet heel duidleijk maar hier heeft zij het kapje met lucht en olien op, die alles los maken in de longen
wat ik me wel afvraag
heeft je paard juis nu last ervan? en bv niet in de winter? Kan het dan geen pollen allergie zijn? Want bronchites word niet veroorzaakt door bv een stoffige bak, maar ook door droog hooi of een (binnen)stal
Afbeelding

aan dat gele slangetje word het apperaatje aangesolten en zo krijgt zij ongeveer 20 tot 30 min stoom met olieen binnen. Ze stond heel rustig, niks engs aan, en zo gaat alles in de longen los zitten en hoest zij het uit
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-05-08 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:38

geerke schreef:
dampo is zijn neus smeren,verlicht ook.

brand ook lekker,,,,,,

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:40

jesito schreef:
AaronYve schreef:

Dit is echt superspul die hoestmix van simicur.
Ik heb zelf een pony met bronchites en het heeft goed gewerkt en nog een paar mensen heb ik het aangeraden en iedereen had er baad bij.
Zelfs het paard van een vriendin waar al 5 keer de dierenarts voor is geweest met allerlei behandelingen, ze wou het eerst niet proberen maar toen heb ik haar mijn pot gegeven ik had hem op dat moment niet meer nodig.
Sindsdien voert ze het en het werkt.

klopt,simicur werkt prima,gijsbert van de marel is dierenarts/homeopaat.
Lang geleden had hij ook kruiden te koop,om de weerstand te verbeteren,heel goed spul.
Ik weet niet of hij dat nog verkoopt....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:41

Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-05-08 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:42

Voordat je geld gaat uitgeven aan allerlei kruidenspulletjes, heb je al aan het volgende gedacht:

- zoveel mogelijk buiten zetten, liefst 24 uur per dag
- geen stoffige stalbedekking (vlas ipv stro), ook voor ale andere paarden die erbij staan
- voordroog of geweekt hooi ipv droog hooi

Als je deze dingen niet doet kun je supplementjes voeren tot je een ons weegt....
Oh ja: etherische olieen ed irriteren de luchtwegen alleen maar meer. Let it be...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:42

Klara16 schreef:
Voordat je geld gaat uitgeven aan allerlei kruidenspulletjes, heb je al aan het volgende gedacht:

- zoveel mogelijk buiten zetten, liefst 24 uur per dag
- geen stoffige stalbedekking (vlas ipv stro), ook voor ale andere paarden die erbij staan
- voordroog of geweekt hooi ipv droog hooi

Als je deze dingen niet doet kun je supplementjes voeren tot je een ons weegt....
Oh ja: etherische olieen ed irriteren de luchtwegen alleen maar meer. Let it be...

heb je er ervaring mee dan, met dat stomen??

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:50

Ik heb wel een paard gehad met dampigheid ja.

Je mag stomen niet verwarren met aerosols. Een aerosol vernevelt een product dat de luchtwegen openzet en de ontstekingsreactie kalmeert. Het verlicht de symptomen. Dat werkt heel goed bij COPD.

Maar etherische olieën zijn lichaamsvreemde stoffen zonder effect die worden ingebracht in geirriteerde luchtwegen. Er is geen goed effect van te verwachten en ze zullen het vaak alleen maar erger maken.

Stoom op zich kalmeert dan wel weer. Wat het effect van die stoombeurten verklaart. Maar je moet er niets doorheen mengen. Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:53

er zit eculyptes en nog wat doorheen, en werkt bij mijn paard ontzettend goed
is allemaal homeopatisch en die man weet echt wel wat hij doet

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:55

het goede effect dat je merkt komt gewoon door de stoom.
Je hebt die olie helemaal niet nodig.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:14

Meid je weet niet waar je over praat Knipoog
Ben jij een Da of heb je weleens een behandeling gevolgd?
Ken je paarden die deze behandeling hebben gehad?
Ik wel en ik kan je zeggen het werkt!
En niet alleen door te stomen/inhaleren.

aerosols?? Sorry maar wie zegt dat hij dat gebruikt? Hij gebruikt alleen natuurlijke kruiden en oliën die hij zelf heeft samengesteld met een hoop wetenschap Knipoog

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:36

Ik gebruik ook de homeopatische middelen van Hopp, werkt super en die man is hartstikke aardig en behulpzaam, ik heb ook iets voor mok van Hopp en dat werkt ook goed.