Omdat de hoefkwaliteit nu al ee tijdje achteruit loopt heb ik besloten mijn paard biotine bij te voeren. Helaas eet hij het poeder niet. Ik heb de brokjes al natgemaakt zodat het blijft plakken, heb het gemengt met appelmoes, maar hij moet er niets van hebben. Andere poeders, zoals fenegriek, likte hij de bak mee uit.
Mijn paard krijgt niet veel brok; een handje per dag. een halve pavokoek en onbeperkt gras/kuil.
Hoe kan ik het beste zorgen dat hij dit spul toch binnen krijgt?
mengen met zonnbloem olie? Daarmee plakt het ook aan het voer.
Mijn paard at het ook niet, niet met slobber, niet als het natgemaakt was helemaal niet... Toen heb ik (bioligische) zonnebloem olie geprobeerd en ze eet het nu wel. In het begin ging het niet van harte maar nu is ze er helemaal dol op.
Ik heb zelf ook aan olie zitten denken, maar ben bang dat hij daar nog meer energie van krijgt. Sinds hij op gras staat is hij ook weer een stuk fitter geworden, wordt hij van olie dan niet te heet?
Nou, ik merk het verschil ook tussen 1 handje brok of twee handjes. Olie is een vorm van geconcentreerde energie die langzaam vrij komt. Ik ga het wel proberen.
Spuiten enzo is te arbeidsintensief nu hij 24/7 op de wei staat.
Ik merk aan mijn paarden ook snel als ik een klein beetje meer brokken geef, maar bij zonnebloem olie merk ik dat niet. Natuurlijk geen kopje van voeren dan, maar geloof niet dat je dat van plan was
Ik geef geen pulp, slobber e.d. Enkel hooi/kuil, gras en brok. Omdat ik hem niet altijd zelf voer, is het al snel te veel moeite. Hij eet het ook niet met olie.
ik denk dat er niets anders opzit als in een spuit rechtstreeks in de mond.
Kawa is ook zo'n zeikderd...sommige dingen wil hij wel...maar andere dingen echt niet Niet met stroop niet onder vers gepureerde wortel of appel...niets
tsja, ik probeer het nog een paar dagen, misschien bedenkt hij zich:p hij eet iig een paar brokjes, maar laat de rest staan. gewoon brok eet hij wel. heb de emmer al schoongemaakt en alles, maar hij moet het gewoon echt niet.
IK heb ook biotine gevoerd, en had hetzelfde probleem. Als ik de hoeveelheid halveerde kreeg ik haar nog wel zo gek, maar de aanbevolen hoeveelheid was gewoonweg te veel en te vies Een spuit aanmaken met lekkers en in de mond spuiten is een optie, maar wel een lastige.
Ik voer nu Kerabol. Redelijk prijzig, maar heeft hetzelfde effect als biotine, en van horen zeggen juist nog beter effect. Het is vloeibaar, en je hoeft maar 10 ml per dag te geven. Mijn merrie eet haar eten nu zonder problemen op.