Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
aerdenhout1 schreef:Windzuigen misschien? Het minimaal eten tegen voernijd snap ik trouwens niet helemaal??
over een dag of 2 moet bevallen.
).
). Equidea schreef:Vandaag was mijn paard weer "slank"... Hele wei, stal afgezocht naar bijtbeschadigingen, maar niks gevonden. Wel kwam ik er toen ik bijna weg wilde gaan achter dat er brood word gevoerd (we hebben het grote geluk dat er vorig jaar een psychiatrische instelling naast onze wei is gebouwd).
Even gevraagd aan het meisje dat toevallig brood voerde of ze het tot wortels wilde beperken en of ze er misschien wat meer van wist.
Waarop ik te horen kreeg dat er bij dat gebouw een grote kartonnen doos staat met oud brood dat niet word opgegeten tijdens de lunch etc. dat aan de paarden gegeven "mag" worden.
Zal bordjes ophangen en mijn moeder gaat het hoofd erop aanspreken (ze overtuigt met meer passie dan ik).
ladypaard schreef:is de buik dan ook wat hard?
en hoor je aan de rechterkant, constant darmgeluiden (hoogtonig)?
m'n paard had dit ook steeds tot hij 1e kerstdag weer zo stond en daarna dit ook weken bleef, we hebben alles geprobeerd, ander voer, muslie met lijnzaad, bietenpulp, echo laten maken, etc, maar er is niks uigekomen. wel altijd gewoon door blijven rijden, we zijn weer terug gegaan naar gewoon voer, toen liet ze ineens een heleboel lucht los, en ging het weer een weekje goed. daarna was het weer precies hetzelfde, toen hadden we een week dat we gemiddeld 3 uur per dag reden. toen ging het ook weer goed,
natuurlijk kreeg ze toen een hoefzweer en een bloedvergiftiging, waarna ze weer een dikke buik kreeg,
Deze dikke buiken spelen bij haar nu al vanaf vorig zomer.
hoop dat t bij jou komt door de brood en wortels,
dan weet je tenminste waar het van komt.