Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ik moet nog erg veel leren, is m'n eerste jaarling dus het is nog een beetje zoeken wat goed voor 'm is en wat ie eigenlijk niet nodig heeft.. Ik wil ook niet dat ie van suiker wordt
Kendra schreef:Meestal trekken ze wel bij als ze éénmaal in de kudde lopen, maar ik heb ook wel eens gezien dat ze er in oktober slechter uitkwamen dan er in april in gingen - je moet dus gewoon blijven opletten! Krachtvoer bijgeven weet ik eigenlijk niet, als ze op een goede vette kleiwei komt moet er genoeg inhet gras zitten. Maar af en toe summerfit voor extra vitaminen en mineralen kan nooit kwaad, en bovendien houd je zo goed oog op je enter, dat lijkt me in ieder geval belangrijk.
detour schreef:Mijn jaarling krijgt nu nog opngeveer 2 kg op een dag aangezien het gras nog niet vol genoeg is en ze 's nachts binnen staat. Ik wil het wel gaan afbouwen maar zal haar in ieder geval minimaal een kg bij blijven voeren.
Ik vind het dus eigenlijk een beetje onzin dat een jaarling wat mager hoort te zijn; imo horen ze- ongeacht hun leeftijd- wel wat vlees op hun lijf te hebben..