Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik denk dat je je daar op verkijkt. lonneke schreef:het probleem is dat die pavokoeken ook best duur zijn. ik begreep dat je 12 euro voor zon pak koeken betaald? voor een zak biks van 25 kilo ben je maar 7,50 kwijt. als ik daarvan een half kilo per dag zou voeren kan ze dus 2 maanden met zo'n zak doen. en hoeveel koeken zitten er zin zo'n pavo pak?
Zammie schreef:In ruwvoer zit echt niet voldoende. Denk aan oud hooi waar weinig mineralen enz. inzitten. Nu is een haflinger wel een sober ras, maar zou niet alleen ruwvoer gaan voeren. Kan wel jaren duren voordat een tekort zichtbaar is aan het paard...
Lenneke_ schreef:Zammie schreef:In ruwvoer zit echt niet voldoende. Denk aan oud hooi waar weinig mineralen enz. inzitten. Nu is een haflinger wel een sober ras, maar zou niet alleen ruwvoer gaan voeren. Kan wel jaren duren voordat een tekort zichtbaar is aan het paard...
Daarvoor geef je dan toch een koek?
Voor een haflinger die normaal gereden wordt is ruwvoer en een koek meer dan zat, die hebben niet veel nodig.

Citaat:Naar behoefte ruwvoer geven
...die heeft chronisch behoefte aan alles wat ie maar op kan eten
.lonneke schreef:het probleem is dat die pavokoeken ook best duur zijn. ik begreep dat je 12 euro voor zon pak koeken betaald? voor een zak biks van 25 kilo ben je maar 7,50 kwijt. als ik daarvan een half kilo per dag zou voeren kan ze dus 2 maanden met zo'n zak doen. en hoeveel koeken zitten er zin zo'n pavo pak?
Crum schreef:Ik zal hooi en 1 pavokoek geven.. als je dan een intensieve buitenrit heb gemaakt kan je altijd nog een halve schep biks na het rijden geven