Pezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qaos

Pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:22

Hierbij een vraag aan jullie.

Heeft iemand ervaring met supplementen voor banden en pezen?
Ik geef dit nu sinds een aantal dagen.
Ook staat het niet echt duidelijk uitgelegd. Op de verpakking staat 10 dagen 4 scheppen en daarna 8 dagen 2 scheppen. Op het internet lijkt er te staan dat je altijd kan geven. Wie kan mij hier duidelijkheid over geven? (de arts moet ik zowiezo nog bellen maar misschien weten jullie het)
Alvast bedankt.
Groetjes

PBA_

Re: Pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:11

en wat is dat dan?

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 09:53

In dat spul zit o.a zwavel en zink dit schijnt de banden en pezen te verstevigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:54

Hou het maar vooral op "schijnt" Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:18

idd je kan het beter versterken met de jaren door middel van een gerichte bodem training

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:24

MD-->VS

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 10:25

Mijn paard heeft nu 2 flinke peesblessures achter de rug en het blijft gewoon af en toe gevoelig. Soms is het wat geirriteerd.
We zijn nu eigenlijk in het laatste stadium en ik wil gewoon alles proberen.
Met de training wordt hier zeker rekening mee gehouden.
Iig bedankt.
Groetjes

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:27

mijn paard heeft er ongelukkigerwijs 4 gehad 2 aan elk voorbeen. Door de juiste training loopt ze weer endurance klasse 2

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:10

Zink is nodig bij de opbouw van eiwitten en daarmee voor de groei en vernieuwing van weefsel.
Zwavel bevindt zich in het organisme als een wezenlijk bestanddeel van 2 aminozuren en is hiermee een bestanddeel van de meeste eiwitsoorten. Zwavel is essentieel voor een groot aantal lichaamsfuncties. Het is een onderdeel van belangrijke aminozuren en vrijwel alle eiwitten. Bijvoorbeeld de synthese van collageen, essentieel voor de structuur van bindweefsel (huid) en kraakbeen, is sterk afhankelijk van voldoende zwavel.
Als je in het laatste stadium bent, zou ik, zeker zwavel, als ondersteuning geven.
Niet geschoten is altijd mis!!
Succes.

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 19:37

Dank je wel omaas.
Weet jij misschien ook of je dit continue kan geven of kan het dan weer een nadelig effect hebben?

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:55

MSM is iets wat ik je zeker zou aanbevelen. Hiermee worden goede resultaten geboekt, je kunt het zonder problemen voeren en je bent niet een groot bedrag kwijt, ook niet geheel onbelangrijk Knipoog

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:48

Qaos schreef:
Dank je wel omaas.
Weet jij misschien ook of je dit continue kan geven of kan het dan weer een nadelig effect hebben?

Bij zink moet je goed aan de dosering houden. Een te veel aan zink is net zo erg als een te kort!
Je moet dus ook rekening houden of zink in andere producten zit die je aan jouw paard geeft.
Zwavel kan je bijna niet overdoseren.
Bij mensen is gebleken dat een dosering die 100x de aangegeven hoeveelheid hadden gekregen (dan praat ik over zwavel in de vorm van MSM), geen negatieve bijwerking had. Je kan er dus ook vanuit gaan dat dit ook zo bij paarden is.