Iemand een tip?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Faelivrin schreef:Hij is niet energie-loos hoor, in tegendeel. Hij heeft gewoon nergens zin in, maar als je hem bijv. met zijn maatje in de weide gooit dan kan hij wel tientallen rondjes rennen en dàn heeft hij ook plezier. Maar als hij moet werken [ Zaterdag eerste concour met eigenaresse ] dan word hij zo als hij momenteel is dat hij gewoon nergens zin in heeft. Ik denk dus dat hij op dàt moment iets extra's mist.

Hij's 1.72, hij word zaterdag voor het eerst uitgebracht in de dressuur, verder recreatief een sprongetje en regelmatig longeren [met bijzet]. Buitenrit ook zo nu en dan. Hij eet zijn brok gewoon goed op.
Ik ga in ieder geval Pavo en Subli mailen. Hij liep volgensmij eerst op 2kg basisbrok maar werd daar dik van; weet niet of hij toen zijn kuil er ook bij op at. Dat doet hij nu namelijk minder & hij krijgt dus ook minder brok. Misschien is sportbrok dan toch een goed idee. Ik ga eens aan het mailen.
Faelivrin schreef:Hij eet zijn ruw voer wel, maar niet alles wat hij krijgt. Het kan dus kwestie van niet-lekker-vinden zijn, dat hij het gewoon als extra gebruikt omdat hij anders te weinig krijgt. Daarom hier de vraag; wat kan hij missen. Ik had via de telefoon al reactie van PAVO, enkel was ik in gesprek en kan ik die meneer niet terug bellen omdat de beste man met nr. onbekend belt. Nu dus wachten tot hij nog een keer belt of wachten tot hij een mail stuurt.
Ik denk dat vriendin in kwestie het advies van Pavo maar eens moet proberen.
Citaat:Als het paard te dik word moet je dus op het krachtvoer verminderen en niet op het ruwvoer