Oude voordroog niet meer eten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Oude voordroog niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 09:47

Ze krijgen bij mij als ze weer bij de stal gaan staan (tegen een uur of 5 /6) ieder 2 plakken voordroog. Vaak hebben ze dit smorgens nog niet helemaal op.
Ze laten dit dan ook echt liggen. Maar als ik er een nieuw plak bij leg smorgens dan beginnen ze daar wel gelijk aan.
Is dit dan niet meer goed? Of zijn ze gewoon kieskeurig?

Zouden jullie dit laten liggen? Of weggooien?
Meestal gooi ik t nu maar weg..Maar eigenlijk zonde want uiteindelijk gooi je zo dus heel wat pakjes weg..

Somebitch

Re: Oude voordroog niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:41

Kan je het 'oude' dan niet een beetje door het nieuwe husselen?
Zodat ze het niet door hebben. Clown

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 10:44

weet niet of dat gaat lukken Clown meestal gaan ze er in staan graven en willen dan perse t gene hebben wat niet boven op lig..raay gooit t tegenwoordig eerst dr stal uit. voor dr deur en gaat t dan pas op eten..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:12

Mijn ervaring is dat een groot pak voordroog na een week of 2 toch wat muffer wordt. Zeker als het hooi nog wat vochtig is, komt er dan wel wat broei in en ruikt het niet meer zo fris.
Als het pak langer open is, verandert denk ik de smaak, en het lijkt me ook niet zo gezond als je echt een andere geur ruikt.

De mijne eten zo'n pak in 2 weken op, maar het laatste restje gaat er ook meestal niet meer zo snel in. En dan zijn ze weer helemaal blij met een vers pak Clown

Als ze het echt niet meer willen, strooi ik het op. Mengen doe ik nooit, dan gaat je nieuwe hooi ook anders ruiken. En ze gaan er inderdaad in graven.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 22:29

Ik heb trouwens de kleine pakjes..doe er 1 a 2 dagen mee..ligt eraan of ze op t gras gaan of niet.
Dus ze komen wel snel op.

als ik ermee op ga strooien wordt het zo'n rotzooi denk ik..ze staan nu op vlas..maar met stro was het idd wel een idee geweest !!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:36

O, met vlas wordt het inderdaad een zooi ja.
Opstrooien is eigenlijk nit cht ideaal, ook met stro niet. Het neemt haast niks op en het gaat helemaal in elkaar zitten. Maar ik vind het zo weggooien altijd zonde.
Ach, echt vaak hoeft het ook niet, een paar keer per jaar maar Knipoog