Echo is een NRPS-pony van 9 jaar oud en ze is dr hele leven al snel aan de schrale kant geweest (hittepetit he..
). Nu voerde ik een tijd ponymix van Cavalor bij, voornamelijk voor de lekker en in de hoop dat ze hier ook wat voller van zou worden. Dit was niet het geval (maar lekker was t wel!) en nu heb ik op advies van de medewerkster van de ruitershop Cavalor Prebreed (muesli voor drachtige merries, merries die zogen of veulens) gekocht. Hier zitten meer vetten in en geeft extra vitaminen en mineralen volgens haar. De andere optie die ze me gaf waren maisbrokken (zat de hele maisplant in verwerkt), maar dat vond ik nogal eenzijdig..
Nu ben ik erg benieuwd of mensen ervaring hebben met het voeren van Cavalor Prebreed bij schrale pony's!
Als dit niet werkt ga ik alsnog over op maisbrokken oid, maar ben gewoon benieuwd naar ervaringen

PS: Ech krijgt echt veel kuil/hooi, komt elke dag buiten van 9 tot 2 of 4, krijgt 1/2 kg basisbrok per dag, is nu dr training (lichte dressuur) aan t oppakken na een osteopaatbehandeling.
Alvast bedankt, groetjes CaWa
beter dan puur van de korrel ) naast het krachtvoer
Maar zat al te twijfelen of t genoeg voor dr zou zijn, dus ga dr meer voeren (ze krijgt er wel een halve kg muesli bij, plus nog de extra wortels, brood, kuil/hooi etc). Jij denkt dat ik dus beter geen mais kan voeren? Dank je wel voor t meedenken!