appelstroop gezond?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

000

appelstroop gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:25

Hallo,
ik vroeg me het volgende af:
is (broodje) appelstroop gezond voor een paard?
mijn vriendin voerde het altijd 1 keer per week omdat er hoop ijzer in zit, maar is dat niet slecht omdat het zo zoet(veel suiker) is ?

brand los Lachen

ellepel

Re: appelstroop gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:49

ik denk dat het paard het wel erg lekker vind Haha!
ongezond?
nee vast niet,al vraag ik me af hoe het voor de tanden is.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:50

Neen, gezond is het niet. Een grote hoeveelheid suiker is niet goed voor een paard, zeker in dingen als stroop heb je een hele hoop suiker zitten! Zelfs veel wortelen zijn niet goed...

CoconutJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:51

inderdaad, in appelstroop zit veel suiker wat slecht is voor de tanden.

Lekker vinden ze het wel *LOL*

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:21

zou het kwaad kunnen om het een keertje geven op een oud broodje?

edit: typ foutje

CoconutJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:20

Een keer kan geen kwaad hoor, heb mijn merrie ook een paar keer een boterham met honing en fenegriek gegeven.

een keer is niet erg hoor, maar als je het elke dag doet dan kan het wel schadelijk zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:58

één keertje kan echt geen kwaad. Maar heel vaak wel Knipoog Maarreh.... je paard vind het waarschijnlijk niet vies *LOL*

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:16

Mijn buurman is veearts, en die heeft een oude pony die elke dag pijnstillers moet hebben. (via een soort spuit in de mond, net als zo'n wormenspuit Knipoog ) En die pony weet natuurlijk al precies wat er komen gaat, dus mijn buurman kan dan alleen die spuit geven als er appelstroop in zit. Ook schrijft hij dit voor aan klanten als die ook pijnstillers moeten geven. En die spuit moet elke dag. Er zitten dan geen grote hoeveelheden stroop in he.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:38

Ik zou het niet doen, er zit behoorlijk wat suiker in, erg slecht voor de tanden Tong uitsteken. En het is ook niet voor paarden gemaakt dus waarom zou je het ze geven, ijzer krijgen ze vast wel via iets anders binnen. En ze krijgen er (soms) ook een ontzettend vieze mond van ROFL.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:51

hahaha oke, ik was het eigenlijk ook niet van plan om te geven.. vroeg het me zomaar af.

bedankt voor de antwoorden!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:52

Henkjan schreef:
Mijn buurman is veearts, en die heeft een oude pony die elke dag pijnstillers moet hebben. (via een soort spuit in de mond, net als zo'n wormenspuit Knipoog ) En die pony weet natuurlijk al precies wat er komen gaat, dus mijn buurman kan dan alleen die spuit geven als er appelstroop in zit. Ook schrijft hij dit voor aan klanten als die ook pijnstillers moeten geven. En die spuit moet elke dag. Er zitten dan geen grote hoeveelheden stroop in he.

Ik heb ooit een keer antiboitica moeten geven met appelmoes... dat ging er ook goed in...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:00

De suikers zijn niet zo best maar aan de andere kant heb ik al meerdere keer van mijn Da de opdracht gekregen om een merrie appelstroop bij te voeren omdat het zoveel ijzer heeft.
Merrie is ondertussen 28 jaar, heeft nog steeds tanden en doet het heel erg goed.

Ook voor mensen die vaak bloedarmoede hebben is het een super middel uit grootmoeders tijd.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:25

Zahlina schreef:
De suikers zijn niet zo best maar aan de andere kant heb ik al meerdere keer van mijn Da de opdracht gekregen om een merrie appelstroop bij te voeren omdat het zoveel ijzer heeft.
Merrie is ondertussen 28 jaar, heeft nog steeds tanden en doet het heel erg goed.

Ook voor mensen die vaak bloedarmoede hebben is het een super middel uit grootmoeders tijd.

Klopt! vandaar mijn vraag.. Knipoog