supplement voor de rug.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sidneylover

supplement voor de rug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 18:41

Ik ben al een hele tijd aan het rond kijken voor een supplement voor de spieren in de rug. Weten jullie een goed supplement wat o.a. helpt bij atrose en het soepel houden van de spieren in de rug ?

JoCo

Re: supplement voor de rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:47

Dat zijn 2 verschillende zaken. Voor artrose kan je een gewrichtssupplement bijgeven, wat de gewrichten meer 'smeert' en dus zorgt voor meer soepelheid. Voor de spieren & pezen te ondersteunen heb je dan weer een ander supplement. Persoonlijk bestel ik mijn supplementen altijd via mijn da, dan weet ik zeker dat ze helpen. Oké meestal zijn ze duurder maar ja, aan iets wat veel belooft maar niet helpt, heb je ook niets hé?
Wat ook héél nuttig kan zijn (en veel minder duur is) is een behandeling door een kinesist, of met accupressuur (met dat laatste ben ik zelf bezig). Zeker voor de spieren zijn er verschillende massagetechnieken, die voor versteviging, versoepeling en pijnbestrijding kunnen zorgen.

Welke symptomen vertoont je paard als ik vragen mag?

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 18:54

heb je even een pm gestuurd.

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:18

hoi
ik volg dit even
mijn pony heeft ook ergens pijn in de rug
da erbij: 2xdd pijnstillers en selenium en vit e in poedervorm 1 schep.
ik zat er nog over te denken om er een ostheo bij te halen maar ik weet niet of die dan de behandeling van de dierenarts in de weg gaat zitten

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:25

melissa20 schreef:
hoi
ik volg dit even
mijn pony heeft ook ergens pijn in de rug
da erbij: 2xdd pijnstillers en selenium en vit e in poedervorm 1 schep.
ik zat er nog over te denken om er een ostheo bij te halen maar ik weet niet of die dan de behandeling van de dierenarts in de weg gaat zitten

Tuurlijk niet, daar moet je je echt geen zorgen over maken! Het is eerder een aanvulling van de behandeling door de dierenarts!
Al eens accupressuur/shiatsu sessie geprobeerd? Heel eenvoudige, deugddoende massages van pijnlijke spieren/plaatsen!!!

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:07

nee
vorig jaar zelfde schuitje door uitglijder in de wei, toen alleen de ostheo die ook aan accupentuur en met de legger attende (leerling van eric laarakker?)
na 3 behandeling heupen weer recht.

2 maanden geleden in de binnenbak met longeren op zijn snufferd gegaan, toen niets te merken maar ik heb het idee dat het niet goed zit.
misschien toch weer osteo erbij?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:56

Ja dat zou ik zeker doen! Waarschijnlijk is het eenvoudig op te lossen!
Veel succes!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:09

Bij Artrose zou je ook nog kunnen denken aan het bijvoeren van Glucosemine en MSM.
Vit E en Selenium zou ik eerst het voer checken. Vaak zit daar al genoeg van in dagelijks voer. Nog meer voeren heeft dan geen zin. Wordt toch niet opgenomen.

Ik zelf gebruik bij mijn paard ook de Rugspray van de Groene Os. Bij die van mij werkt dat super op zijn gespannen spieren. Zie website paardendrogist.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:21

MariekeA schreef:
Ik zelf gebruik bij mijn paard ook de Rugspray van de Groene Os. Bij die van mij werkt dat super op zijn gespannen spieren. Zie website paardendrogist.

Rugspray van de Groene Os gebruik ik ook, en wilde ik ook als tip geven...

DiezelPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:10

ik gebruik voor artrose Glucosamine Complex (paardendrogist) op aanraden van mijn holistisch dierenarts
werkt super en idd wat hierboven al gezet werd de rugspray van groene os