Stro eten...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir_

Stro eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:43

Ik vraag me wat af. Elke keer als ik uitgemest heb doe ik wat schoon stro erbij. Als mijn paard vervolgens zijn box in komt begint ie meteen van het stro te eten, terwijl er (goed) hooi ligt en lucerne in d'r voerbak zit. Ze eet niet alles op.

Vind ze het gewoon lekker of is er iets niet goed?

Ze krijgt verder twee keer per dag een schep krachtvoer (Hipro Reliance) en 's ochtend een schep lucerne en wat hooi en 's avond hooi. Overdag staat ze buiten op voldoende gras. Ze is onlangs bij de tandarts geweest en word regelmatig ontwormt.

steenbok1980

Re: Stro eten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:17

Zo te zien krijgt ze genoeg en afwisselend voer. Sommige paarden vinden het lekker?! en hebben die gewoonte nou eenmaal.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:54

Ja, mijn merrie eet inderdaad ook stro. Dit doet ze al sinds ik haar heb, (3jaar) en ze is er gelukkig nog nooit ziek van geworden. Ze eet echt de hele dag door... Lachen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:58

Mijn merrie duikt ook hoofd omlaag haar schone stal in Haha!
Denk dat het schoon gewoon erg smakelijk is Ja

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:00

Waar mijn paard staat , staat ook een paard die dit echt altijd doet! hele stal vol stro. Tijd later is er heel erg veel uit, nog nooit ziek van geweest gelukkig!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:02

Die van mij doet het ook, zodra ze heer stal in komt begint ze te eten.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:04

Herkenbaar, mijn paard gaat ook regelmatig aan het stro staan knabbelen dat naast haar hooi ligt.. hooi is dan even niet interessant. Krachtvoer en kuilgras eet ze wel eerst op, maar hooi en stro gaat door elkaar heen. Ook zij heeft er nog nooit wat van gekregen, ze eet ook niet de hele stal leeg gelukkig, maar wel rustig een halve plak stro (grote plakken) per dag schat ik. Ik heb een tijdje gedacht dat het verveling was, maar meer hooi geven heeft dus geen nut, want als ze het hooi zat is, gaat ze weer stro eten en met het hooi door de stal gooien. Zal wel voor de afwisseling zijn.. Ze eet wel vooral schoon en vers stro dat er net ligt, en gaat niet aan het nog schone stro van de vorige dag staan knabbelen..
Gelukkig is ze niet de enige Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:16

Kijk wel uit met de hoeveelheid die ze eet!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:17

het is gewoon ruwvoer. schijnbaar vind ze het lekker om af te wisselen met hooi Knipoog of is de hooi van mindere kwaliteit dan het stro.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:21

die van mij doet dat ook,eventjes en daarna gaat hij toch aan zijn hooi,bij mijn andere paard meng het schone met het minder schone want die stopt niet met eten......

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 09:58

Ok nou dan maak ik me niet ongerust meer! Dank jullie wel!!!!!

idske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:46

Stro eten is niet erg..
Bij ons staan de paarden op vlas en we geven ze 's ochtens altijd wat stro.. (om ze bezig te houden) en ze eten het allemaal op Knipoog Ze worden er niet minder van...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:18

Dit doet de mijne ook altijd, als ik de stal net heb uitgemest en er ligt vers stro in. Ook al ligt er hooi klaar, dus de joune is zeker niet de enige.. zo te lezen doen het er veel meer. Ik weet ook niet waarom ze het doen, denk gewoon voor afwisseling idd. Maar idd, als je merkt dat hij er teveel van gaat eten zou ik het verse stro even mengen met een beetje vies stro..
Een pony die ik ken vrat altijd alle stro op, was geen houden aan.. ook niet als er vies stro doorheen werd gemengt, hij plukte het verse er gewoon uit. Dus hij werd op zaagsel gezet voor het geval dat...