Vie voert Kentucky Lite E.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guess1

Vie voert Kentucky Lite E.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:48

Mijn fourageman gaf aan dat mijn paard (op kort termijn) dit wel kan gebruiken voor het opbouwen van spieren. Ik denk erover de volgende keer een zak mee te nemen over een week of 4/5 Hij gaf aan het dan eerst te pletten i.v.m. het opnemen van de granen. Het is de bedoeling dat het een aanvulling op zijn normale menu wordt Clown

Wie heeft hier goede ervaringen mee?

MyWishMax

Re: Vie voert Kentucky Lite E.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:49

Ik heb het gevoerd, gemengd met Power plus mix. Paard werd er enorm heet van en dat was de bedoeling dus helemaal goed vond ik Lachen Hoefde er ook maar weinig van te hebben

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:52

Ik heb het een hele tijd gevoerd. Je paard knapt er wel echt van op. Er zitten allerlei goede bestanddelen in voor de spieren. Goed voer. Ik heb het voer niet hoeven pletten. Gewoon zo gegeven. Die van mij werd er alleen niet echt feller van en daarom ben ik overgestapt op haver omdat hij best iets heter mag. Knipoog

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:53

Wij voeren Kentucky Lite E aan de dravers, aan de koerspaarden. Prima voer, geeft erg veel energie. Onze dravers staan op 3 scheppen Kentucky Lite E en 3 scheppen geplette haver per dag. Bij gewone paarden die niet zulke krachtsexplosies hoeven te leveren moet je wel uitkijken met de hoeveelheden die je verstrekt. Je kan er een bommetje van krijgen zeg maar Knipoog Mijn fjord krijgt het niet meer die werd er compleet gestoord van.
Zelf zie ik echter de relatie niet met dit voer en spieropbouw, spieropbouw lijkt me een kwestie van passend voeren en trainen toch? En het tevoren pletten heb ik nog nooit van gehoord.

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:53

Abrahams, Hoeveel voerde je per dag. Mijn paard krijgt o.a. 2x warme slobber per dag. Ik zit er over te denken om 1x slobber om te zetten voor een (half) schepje kentucky. Die van mij mag ook heter worden Haha! Merkte je ook wat kwa bespiering

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:56

Ok de fourage handelaar zei dat het goed is voor soepele en opbouwende bespiering omdat er vit E in zit.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:39

Ik voer het nu al een tijdje naast de Draversbrok van Havens.
Ik geef het voornamelijk voor de extra vitaminen en met de bijbedoeling dat mijn paard wat te kauwen heeft en zijn krachtvoer niet opschrokt.
Ik moet er niet meer dan een halve schep per dag van geven anders wordt mijn paard te heet.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:18

Voor de spieren is het zeker goed. Vitamine E kan inderdaad bijdrage in de soepele spieren en betere afvoer van de afvalstoffen/zuren. Ik voerde hem een kilo per dag bij van dit voer. Daarnaast kreeg hij gewoon sportbrok en goed hooi.