Lijnzaad Olie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Lijnzaad Olie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:24

Hoi Lachen

Ik heb een vraag en misschien weet iemand het antwoord. Haha!

Ik geef mijn paard lijnzaad olie omdat ze soms wat dof ziet, als ik lijnzaad geef zit ze een stuk mooier in haar vacht. Ze vind het alleen echt NIET lekker! als ik het ergens bij doe eet ze het niet op. Kan ik het niet in haar drink bak doen? want dan drinkt ze het uiteindelijk ook gewoon of moet dit echt in combinatie met voer gegeven worden?

superrizzo

Re: Lijnzaad Olie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:25

ik zou het niet in haar drink water doen er komt dan een hele laag olie op te liggen.

eet ze het helemaal niet ?
ook niet gemengt met brok ?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:28

hmm ja dat is ook niet de bedoeling haha..

Als het bij haar brok zit pitst ze de brok er tussen uit waar het doorheen zit, soms ben ik het vergeten te geven en dan geef ik eht wel is een combi met iets lekkers en dat eet ze gewoon niet haha

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:53

als je nu eerst de brok in een bakje doet dan en dan de olie erin en dan de deksel erop en dan ff flink schudden en dan in de voerbak doen? Ook al doe je eerst de brok in de voerbak en daarna olie erover, dan komt er heus wel wát olie op de brok dus dat krijgt ze dan sowieso wel binnen. En de voerbak likken ze vaak goed uit dus dan krijgt ze het bij de volgende maaltijd anders wel binnen.
Eventueel met muesli doen als je dat voert, de muesli die neemt de lijnzaadolie beter op.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:33

Ik kan je een tip geven. Lijnzaadolie verbruikt veel vitamine E in het lichaam. Ik zou wel dus extra vit. E er bij doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:35

Misschien moet je eens iets anders proberen Lachen
Gekookt lijnzaad werkt ook heel goed, maar dat is niet zo heel lang houdbaar, dus zul je elke week een beetje moeten koken.
Er wordt ook wel vaak zonnebloemolie gebruikt, schijnt ongeveer dezelfde werking te hebben.
En ik gebruik zelf Kerabol, dat is ook een soort olie, maar ruikt veel zoeter dan lijnzaadolie. Dat werkt echt súper voor een glanzende vacht, maar ook voor betere hoeven, en de manen en staart gaan er een stuk sneller van groeien. Het is niet goedkoop, maar je doet er wel 4 maanden mee. Ongeveer net zo duur als lijnzaadolie.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:37

ik zou t niet door drinkwater heen doen. kun je niet een oud broodje (1 sneetje) geven in stukjes met daar de olie overheen?

photographer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:04

Mijn paard at het eerst ook niet door het voer heen.
maar als ik de volgende dag op stal kwam had hij toch wel zo'n honger dat hij het allemaal op had
dus misschien langer wachten?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 18:45

is dat zo ja dat lijnzaad olie vitamine E verbruikt? wist ik niet..

misschien moet ik idd meer geduld hebben Knipoog maar zo vies is het toch niet? tenminste het ruikt niet echt ergens naar, maar mn paard lust zoieso geen brood dus daar kan ik het niet mee combineren..

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:48

Heb je al geprobeerd om het voer nat te maken?

Zo geven wij het altijd, olie over de biks heen en daar een beetje water bij en dat door elkaar mengen.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:40

Marlou_ schreef:
is dat zo ja dat lijnzaad olie vitamine E verbruikt? wist ik niet..

misschien moet ik idd meer geduld hebben Knipoog maar zo vies is het toch niet? tenminste het ruikt niet echt ergens naar, maar mn paard lust zoieso geen brood dus daar kan ik het niet mee combineren..

Er is eerder een topic over geweest.
[VS] olie