Voederbieten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amoebje

Voederbieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 15:17

Goedemiddag!
Zijn er hier mensen die hier voederbieten voeren aan hun paard?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Naar mijn weten zijn ze slecht te vinden in Nl (omgeving Gelderland) nog iemand tips?
Groetjes Daphne

suffie

Re: Voederbieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:10

De voederbieten tijd is zo'n beetje voorbij. Ze worden al in november uit de grond gehaald en opgeslagen onder plastic met stro tegen de vorst. Meestal zijn ze wel te krijgen via een boer, als zal het meeste ondertussen op zijn, maar ze worden bijna niet meer speciaal verbouwd voor de verkoop. Ik heb ze een paar keer bij een boer gehaald, dus volgend jaar ook bij een aantal boeren gaan vragen?!

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:11

Heel erg bedankt voor de info!! hopen dat ik nog iets kan vinden!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:12

inderdaad: bij akkerbouwers vragen of zij iemand weten...
k weet alleen dat indi ze niet lustte, dus ik ga er geeen moeite meer voor doen;)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:14

wij deden het vroeger ook kochten dan kilotje of 1000 en dan inkuilen en kon mn pony heel de winter mee doen. maar je moet het wel voor mei ofmaart ophebben zo niet kan je er een boete voor krijgen(weet ook niet meer of het nog zo was of niet)
en idd vroeg genoeg bij boeren gaan informeren is moeilijk aan te komen maar wel leuk iets voor je paarden

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:14

haha, nou ik ga donderdag mijn nieuwe paardje ophalen en hij is het gewent elke dag 1 voederbiet te krijgen dus wou dit ff vasthouden!