likit liksteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Acda

likit liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:32

Heej mensjes,

Ik heb me vandaag een likit liksteen gekocht appel smaak.. Knipoog
Ik ben erg benieuwd wat jullie van de liksteen vinden? en of jullie paarden hem lekker vinden ik moet nog even afwachten want hij hangt sinds vanavond in de stal..

Groetjes
Suzan

_bloempje01_

Re: likit liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:33

heey

of hij is morgen op als je op stal komt of hij blijft er voor altijd hangen.... zo ervaar ik het tenminste... (A)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:33

kan ook best zijn dat het wat langer blijft hangen. mijn pard vind appel niet zo heel erg maar is helemaal verzot op mint. appel is ook wel in 2 dagne op

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:35

Nou das niet helemaal waar mijn pony die eigenlijk nooit iets met likstenen heeft had er 2 dagen niet aan gezeten en toen heeft die waarschijnlijk toch een hapje geproef want de dag daarna was die helemaal op.

Als ik nu een nieuwe neer hang is die wel in 1 dag op... binnen een paar uur al Knipoog

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:35

Die van mij is binnen 2 minuten op.

Inclusief:
- Groen paard
- Groen buurpaard
- Groene voerbak
- Groene drinkbak
- Groen stro
- Groene vloer

Etc etc xD

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:38

Die van mij moest er echt niks van weten en terecht volgens mij Bloos
Ruikt toch ook veel en veel te zoet, volgens mij is het gewoon rotzooi Bloos

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:39

Het is meer een groot snoepje dan iets nuttigs en knetter-chemisch volgens mij. Ik ben er niet kapot van, mede door de grote kledderzooi die het meestal wordt. Ik koop wel een suffe liksteen die echt zout is en niet lekker.

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:40

haha oke dus ze vinden het wel lekker maar ik mag nie hopen dat hij binnen 1 dag op is.. Tong uitsteken het schijnt ook niet goed te zijn dat hij binnen 1 dag op is want er staat op de verpakking dat een paard niet meer dan 100 tot 300 gram per dag mag hebben van die liksteen en hij de liksteen zelf is ongeveer 670 gram Knipoog

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:40

Mijn paard likt wel aan z'n zoutblok, maar van de likit moet ie echt niets weten. Heb de wortel, maar hij speelt er niet eens mee, terwijl hij meestal aan van alles loopt te knagen en spelen. typisch geval van een miskoop!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:41

tegenwoordig vind je ook gewone likstenen met appelsmaak in de handel zonder toegevoegde suikers (maar natuurlijk niet van lickit)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:43

ik vind m zelf ook lekker:D
maar appel is zo op bij mijn paard.
ook in de houder is er een manier om m kapot te maken toch?

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:55

foxy80 schreef:
tegenwoordig vind je ook gewone likstenen met appelsmaak in de handel zonder toegevoegde suikers (maar natuurlijk niet van lickit)

maar die je wel in de likit houder kunt stoppen?

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:56

miszlisanne schreef:
ook in de houder is er een manier om m kapot te maken toch?

is dat een vraag aan het paard of aan ons Tong uitsteken

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:57

ik vind ze een ramp, mijn pony likte er niet meer aan maar at ze gewoon op! zelfs stalgenootjes waren ervan aan het eten, ze blijken dus wel erg lekker te zijn haha! Vork

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:52

Acda schreef:
foxy80 schreef:

maar die je wel in de likit houder kunt stoppen?

nope, in de klassieke baksteen vorm van 2 kg
ach, papa heeft een boormachine en dan een strotouwtje door, paard maakt er geen probleem van

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 01:37

Hahah ik heb er bij ons op stal nog niet 1 paard aan zien likken, ze 'vreten' hem allemaal achter elkaar op.

Ik had vrijdag voor die van mij voor het eerst een liksteen gekocht, pepermunt want daar is hij gek op. Nou ik kwam aanlopen met dat ding, en dat vond mijn pony dus maar niks he Nagelbijten / Gniffelen Dat ding was ENG Clown
Afijn ding opgehangen (nog veel enger natuurlijk) en geprobeerd hem te overreden er een gewoon snoepje vanaf te eten, mooi niet dus Clown
Nou ja laten hangen, en kwam ik zondag weer, lege lickithouder hoor Haha! En een roze voerbak, roze tralies en roze muur Clown Schijnbaar toch ook weer niet zó eng. Vork

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:20

foxy80 schreef:
ach, papa heeft een boormachine en dan een strotouwtje door, paard maakt er geen probleem van

En daar doet een paard meestal heeeeeeel lang mee en het is een stuk gezonder en goedkoper ook.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:03

daniella74 schreef:
foxy80 schreef:

En daar doet een paard meestal heeeeeeel lang mee en het is een stuk gezonder en goedkoper ook.

100% mee eens
die van mij krijgt dan ook nooit een lickit, dat kan gewoon niet gezond zijn

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:09

lekker Clown
ik haal ze ook voor mijn pony's, die ze fantastisch vinden!
maar omd ik vroeger best slechte verhalen er over hoorde pas ik wel op Ja
wel heb ik ze zelf ook geproefd en ik snap best dat min pon's ze zo lekker vinden Knipoog

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:02

@acda: haha t was meer een opmerking met een vraagteken:P
mijn paard doet af en toe alsof ze heeeeeeeeeeeeel dom is maar de likit kan in 1 minuut kapot in de houder

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:04

mijn paard eet die bakstenen niet.. heb eerst die rooie gewoon gehad en later een appel en die zijn niet lekker.. zelfs de himalaya niet dus ik zat laatst weer een andere die kruidenliksteen iemand daar ervaring mee?

(tis niet zo dat ze omdat ze die bakstenen niet lekekr vind veel likits krijgt hoor, ze krijgen ff een suikerstoot na zown likit!!)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:08

Nathaliia schreef:
ik vind ze een ramp, mijn pony likte er niet meer aan maar at ze gewoon op! zelfs stalgenootjes waren ervan aan het eten, ze blijken dus wel erg lekker te zijn haha! Vork

Whaha hier nog 1 hoor, het is nog net niet zo dat als we er 1 halen voor de pony's dat we er zelf ook 1 meenemen om om te eten, maar ze zijn gewoon echt lekker!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:09

Dandy vind banaan niet lekker Clown Verder nog niet geprobeerd eigenlijk, heb zo'n himalaya liksteen hangen, daar likt hij wel aan, en lijkt me veel nuttiger Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:11

miszlisanne schreef:
mijn paard eet die bakstenen niet.. heb eerst die rooie gewoon gehad en later een appel en die zijn niet lekker.. zelfs de himalaya niet dus ik zat laatst weer een andere die kruidenliksteen iemand daar ervaring mee?

(tis niet zo dat ze omdat ze die bakstenen niet lekekr vind veel likits krijgt hoor, ze krijgen ff een suikerstoot na zown likit!!)

Het is heel ongezond zo'n suikerstoot en het is helemaal niet de bedoeling dat ze veel aan een liksteen likken.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:15

Had vroeger altijd een likit, appelsmaak. Was al een heel tijd geleden toen had ik nog een verzorgpony, maar ze vond 'm heerlijk. Ik hing hem niet in stal op maar ik hield het gewoon voor d'r elke dag als een beloning.