Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
singasong schreef:Je zou physillium vezels kunnen proberen. Mijn paardjes vinden de sand-clear niet lekker en eten het met lange tanden en heel veel muesli op. Deze vezels vinden ze wel heel lekker en je kunt het ook als slobber voeren. Het is heel zuinig in gebruik - 45 gr. per dag! Je mag dit ook een aantal weken achter elkaar voeren.
http://www.paardenconcurrent.nl/product ... ts_id=1635
. Hoef je hiervan echt maar 45 gr per dag te geven??? Nu maar hopen dat hij het ook lekker vind! Patriesje schreef:Je zou Sand-Gard kunnen proberen. Het is wel duurder dan Sand-Clear, maar ook mijn merrie eet dat makkelijker. Succes!
Kitty1 schreef:Kleefkruid heeft ook dezelfde werking en mijn paarden vinden het lekker.

santie schreef:singasong schreef:Je zou physillium vezels kunnen proberen. Mijn paardjes vinden de sand-clear niet lekker en eten het met lange tanden en heel veel muesli op. Deze vezels vinden ze wel heel lekker en je kunt het ook als slobber voeren. Het is heel zuinig in gebruik - 45 gr. per dag! Je mag dit ook een aantal weken achter elkaar voeren.
http://www.paardenconcurrent.nl/product ... ts_id=1635
Sand clear bestaat ook voor 99% uit physilliumvezels, dus de werking zal idd wel hetzelfde zijn.
Dus de physilliumvezels zijn besteld! Voor die prijs kun je nog eens wat proberen. Hoef je hiervan echt maar 45 gr per dag te geven??? Nu maar hopen dat hij het ook lekker vind!
) en daar staat op dat je 1x per dag 45 gram moet geven. 3Hearts schreef:Kitty1 schreef:Kleefkruid heeft ook dezelfde werking en mijn paarden vinden het lekker.
Echtwaar ?
Moet je dit op een speciale manier voeren, en in wat voor hoeveelheid? Onze tuin staat aardig vol met dat spul.
santie schreef:Heb je die Sand clear al eens zelf geproefd? Het is niet te eten, net alsof je op zand zit te kauwen. Kan me voorstellen dat paarden dat niet lekker vinden.
Tja... Hij heeft juist geen problemen met zand eten, dus waarom hij de sand clear dan niet lust is mij een raadsel![]()
![]()
![]()
Bedankt voor de gebuiksaanwijzing, zet het uit? omdat je het niet droog mag voeren?
capopjekop schreef:Ik heb zandweg gevoerd en mijn pony wou dat absoluut niet eten, dus ik heb het gemengt met wat olie en dat in een spuit gedaan en het iedere keer maar in haar mond gespoten. Vond ze niet leuk maar zo kreeg ze het iig binnen. Deze tip kreeg ik van iemand.
?
3Hearts schreef:Kitty1 schreef:Kleefkruid heeft ook dezelfde werking en mijn paarden vinden het lekker.
Echtwaar ?
Moet je dit op een speciale manier voeren, en in wat voor hoeveelheid? Onze tuin staat aardig vol met dat spul.

kleefkruid kun je straks voorjaar/zomer volop zelf plukken! judithM schreef:Ik voer mijn pony op het moment ook sand clear, en hij vindt het niet echt geweldig![]()
Maar waarom is dat spul zo vreselijk duur? Ik kan me niet voorstellen dat wat erin zit zo vreselijk duur is.
Is dat omdat paarden eigenaren het toch wel kopen ongeacht de prijs omdat ze bang zijn voor koliek?
Voor deze prijs kunnen ze er ook wel een lekker smaakje aan maken
santie schreef:De physilliumvezels heb ik een week geleden besteld en het duurd zeker nog 2 weken voor zij het binnen heeft en dan moet ze het nog naar mij toe sturen.
Weet je waar ik ze nog meer kan krijgen??? Ik moet nl volgende week weer beginnen met voeren en ik kan het verder eigenlijk nergens vinden.
en dan komen de verzendkosten er nog bij! Nou dan nog maar 1 weekje met sand-clear/appelmoes/wortelen/appels/ed knoeien, dat heb ik nl nog staan. santie schreef:Zoooo.... dat is echt flink duurderen dan komen de verzendkosten er nog bij! Nou dan nog maar 1 weekje met sand-clear/appelmoes/wortelen/appels/ed knoeien, dat heb ik nl nog staan.
!!!!kysia schreef:ik koop bij drogistery of reformzaak physillium-zaad (vlo-zaad)wat ik week in warmwater
mijn merrie is vorig jaar geopereerd en dit moest ik van de kliniek 3 weken geven
als ik vermoed dat 1 van mijn paarden zand gegeten heeft...geef ik dit enkele dagen
en het mooie van dat zaad is,het kost geen .......!!!!
als alternatief kun je ook lijnzaad koken!!
singasong schreef:kysia schreef:ik koop bij drogistery of reformzaak physillium-zaad (vlo-zaad)wat ik week in warmwater
mijn merrie is vorig jaar geopereerd en dit moest ik van de kliniek 3 weken geven
als ik vermoed dat 1 van mijn paarden zand gegeten heeft...geef ik dit enkele dagen
en het mooie van dat zaad is,het kost geen .......!!!!
als alternatief kun je ook lijnzaad koken!!
Kun je aangeven wat je voor een zak van 1 kilo betaald?